دانشجوی نمونه کشور: والدین و معلمان دانش‌آموزان را تک بعدی بار نیاورند

شیراز - ایرنا – دانشجوی نمونه کشوری به معلمان و والدین توصیه کرد تا به همه ابعاد زندگی دانش‌آموزان توجه کنند و آنها را تک بعدی بار نیاورند.

مرم اکبری، پنچشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: اینکه تنها کارنامه آموزشی دانش‌آموز درخشان باشد، مانند این است که فرد تنها یک دست خود را تقویت کند و دست دیگر او کارایی انجام هیچ فعالیتی را نداشته باشد.

وی افزود: دانش‌آموزان باید از نظر آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و پرورشی تقویت شوند تا بتوانند در جامعه فردی موفق و کارآمد باشند.

دانشجو معلم نمونه کشور اضافه کرد: چه خوب است که دانش‌آموزان در کنار کارنامه آموزشی، کارنامه پرورشی نیز داشته باشند تا به تقویت خود در این ابعاد نیز اهمیت بدهند.

او همین توصیه را به دانشجومعلمان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان نیز کرد و گفت: امروز دانش‌آموزان بسیار کنجکاو هستند و سوال می پرسند، بنابراین معلمان و بویژه مشاوران مدارس و معلمان پرورشی باید اطلاعات بروز داشته و توانمند باشند.

اکبری افزود: این نیازمند آن است که دانشجو معلمان محدود به حوزه تخصصی خود نمانند و در همه ساحت‌های شخصیتی توانمند شوند تا بتوانند حضوری موفق در مدرسه و در ارتباط با دانش‌آموزان داشته باشند.

او اظهار کرد: من از اول دبستان تا دوره دانشگاه همواره تلاش کردم تا تعادل را میان فعالیت آموزشی و پرورشی خود برقرار کنم و در حوزه آموزش نمره اول کلاس و در زمینه‌های فرهنگی و پژوهشی نیز فعال بودم و فضا و دوره‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان نیز زمینه را برایم مهیا کرد.

دانشجوی نمونه کشوری گفت: معلمان علاوه بر اینکه باید به شغل خود علاقه‌مند باشند و تمام تلاش خود را به کار گیرند، نیازمند انگیزه مادی نیز هستند چرا که آموزش و وقت سپری کردن با دانش‌آموزان نسل نو که در معرض بمب‌های اطلاعاتی و بسیار متفاوت از بچه‌های نسل گذشته هستند، دشوار است.

او ادامه داد: هم اکنون نیز معلمان با وجود مشکلات معیشتی که دارند، از جان و تن برای آموزش فرزندان این سرزمین مایه می‌گذارند و نیازمند حمایت بیشتری هستند.

اکبری با بیان اینکه بیشتر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بسیار فعال هستند و برای ورود به این دانشگاه هفت خوان را از سرگذرانده‌اند، گفت: دانشجو معلمان، آینده سازان این کشور هستند، با این حال با کم لطفی‌های هم در دوره تحصیل و هم ممعلمی مواجهند که باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

این دانشجوی نمونه کشوری که رتبه‌های متعدد علمی و پژوهشی، فرهنگی و آموزشی را در کارنامه دارد، بیان کرد: هر چند اکنون نیز حمایت‌هایی از سوی مسئولان دانشگاه فرهنگیان از دانشجویان نخبه می‌شود، اما گاهی نیز سنگ‌اندازی‌هایی پیش روی اقدامات فرهنگی آنها می‌شود و لازم است این حمایت‌ها هم در دانشگاه و هم از سوی مسئولان استانی گسترش یابد.

دانشجوی نمونه کشور: والدین و معلمان دانش‌آموزان را تک بعدی بار نیاورند

مریم اکبری، دانشجوی نمونه کشور در ۱۴۰۳، درباره رزومه علمی، آموزشی و فرهنگی خود گفت: انتشار ۲۱ مقاله پژوهشی و سه کتاب، رتبه‌های برگزیده بخش بین المللی جشنواره حرکت، دبیری انجمن علمی پژوهشگری فرهنگیان فارس، برگزیده فعالیت‌های خلاقانه و انجمن بین رشته‌ای دانشگاه، انتشار نشریه دانشجویی و کسب عناوین نخست در جشنواره نشریه‌های دانشجویی و کسب چندین عنوان نخست و دومی در جشنواره‌های کشوری قرآن و عترت در سرود و تواشیح و مقاله‌نویسی بخشی از رزومه فرهنگی و پژوهشی من در چهار سال تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان است.

مریم اکبری یکی از سه دانشجوی برگزیده دانشگاه فرهنگیان و دانشجوی نمونه کشوری در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha