استاندار مازندران: پل تقاطع غیرهمسطح فریدونکنار تا هفته دولت بهسازی شود

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان این که نخبگان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای بهسازی پل تخریب‌شده فریدونکنار طرح ارایه کردند، گفت: پیمانکار اصلح انتخاب و این پل تا هفته دولت امسال محکم‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری عصر پنجشنبه در بازدید از پل تقاطع همسطح فریدونکنار، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محکم سازی این پل باید به صورت کامل علمی و حرفه ای انجام شود تا دوباره دیواره آن ریزش نکند.

وی اظهار داشت: طرح بازسازی این پل توسط استادان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ارائه شد که گام به گام در حال بازسازی است.

وی با بیان این که همزمان با محکم سازی این پل صحت سنجی هم باید در دستور کار باشد، اظهار کرد: آزمایش‌های مد نظر با عبور خودروهای سنگین از روی این پل انجام شود.

این مسوول تصریح کرد: با توجه به موقعیت شهرستان فریدونکنار و فعالیت بندر در این شهر، پل تخریب‌شده غیرهمسطح کمربندی فریدونکنار هر چه زودتر با دقت و حساسیت زیاد باید بهسازی شود.

اهمیت پل غیرهمسطح کمربندی فریدونکنار

شهرستان ساحلی فریدونکنار در مازندران حدود ۴۵ هزار نفر جمعیت دارد و به واسطه میزانی از حدود پنج میلیون نفر شب اقامت مسافر در سال و همچنین وجود بندر ترانزیتی، یکی از شهرستان های کوچک اما پر تردد مازندران است. این شهرستان گردشگرپذیر به واسطه قرارگیری در مقصد جاده های مواصلاتی هراز و فیروزکوه، سالانه به خصوص ایام تعطیل و تابستان، شاهد تعداد زیادی از تردد خودرویی است که بار ترافیکی سنگینی را به شهرستان فریدونکنار با ظرفیت گردشگری زیاد اما زیرساخت محدود وارد می کند و زندگی عادی ساکنان این منطقه را با چالش روبرو می سازد.

علاوه بر این، به دلیل قرارگیری فریدونکنار در محور ارتباطی شرق به غرب مازندران و وجود بندر در این شهر، روزانه تعداد زیادی از خودروهای سنگین وارد شهر فریدونکنار می شود و بر بار ترافیکی و مشکلات شهر اضافه می کند.

احداث کمربندی در نوار جنوبی فریدونکنار برای اتصال شرق به غرب این شهرستان طرحی بود که در سال ۱۳۸۰ برای برطرف شدن مشکلات ترافیکی این شهرستان کلنگ زنی شد. سال های گذشته وعده های زیادی برای بر بازگشایی این کمربندی داده شد، به طوریکه اتمام و بهره برداری از کمربندی فریدونکنار به یکی از مطالبات اصلی مردم این شهرستان ساحلی تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha