خطیب جمعه خمین: رئیس جمهور منتخب برای حراست از اصول انقلاب اسلامی تلاش کند

خمین - ایرنا - خطیب جمعه خمین گفت: رئیس جمهور منتخب مردم بدون توجه به اینکه از کدام جریان سیاسی است باید برای حراست از اصولی که ریشه در انقلاب اسلامی دارد، تلاش کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه‌های نماز جمعه خمین با تسلیت عزای امام حسین(ع) و شهادت مظلومانه امام سجاد(ع)، افزود: انقلاب اسلامی متاثر از وقایع کربلا است و مردم همواره در بزنگاه‌های تاریخ نقش پررنگی داشتند.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مردمی بودن را منشأ ثبات و اقتدار می‌دانند، ادامه داد: شتاب موتور حرکت انقلاب اسلامی در تمام نقاط دنیا باید شدت گیرد.

امام جمعه خمین، حضور هوشمندانه مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را از عوامل اقتدار نظام عنوان کرد.

حجت الاسلام میرصادقی اظهار کرد: بدون تردید حضور افراد غیرمتعهد، امتحان پس داده، خسته و افرادی که دست از آرمان خواهی برداشتند، موجب ضرر به نظام است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار مردم انقلابی از منتخب خود، انتصاب افرادی کارآمد، جوان، خلاق، اهل کار جهادی، روحیه مشارکت با مردم و محوریت برنامه هفتم توسعه است تا به سمت ایران قوی حرکت کنیم.

خطیب جمعه خمین اضافه کرد: کاهش حمایت‌های جهانی از مردم مظلوم غزه جنایت‌های فجیعی را علیه این مردم آغاز کرده است.

حجت الاسلام میرصادقی افزود: رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی فرمول و راهبرد جدیدی را در پیش گرفتند تا با ترور فرمانده‌هان مقاومت، اقدامات خود را توجیه کنند.

وی تاکید کرد: باید یزید زمان خود را شناخت و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرد.

امام جمعه خمین افزود: امت اسلامی باید با تمام قوا در یمن، لبنان و عراق علیه رژیم صهیونیستی اقدام کند تا ریشه آن را در زمین محو کند.

وی، با تقدیر از ارادت و برپایی آیین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان، گفت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) ماموریت سیدالشهدا(ع) را در کربلا تمام و مردم شام را بیدار کردند و معنویت فرا روی ملت هاست.

خطیب جمعه خمین ادامه داد: در حالیکه فرهنگ غرب بیشتر تلاش می‌کند مردم را در لجنزار گناه فرو ببرد، معنویت راه رسیدن به مکتب سیدالشهدا است.

حجت الاسلام میرصادقی تصریح کرد: در زیست مومنانه و سبک زندگی دینی، اگر دنیا بیش از ظرفیتش به رخ مردم کشیده شود، دین به حاشیه می‌رود.

وی بیان کرد: بی‌هدف به دنبال دنیا دویدن، آموزه‌های دینی را برای انسان بی معنا می کند و در مقابل غیر خدا مشتاق می‌شوند.

امام جمعه خمین اضافه کرد: در طول تاریخ دوره‌ای به اندازه فرهنگ غرب نبوده که امیال و گناه را برای انسان ترویج کند، در این فرهنگ گناهکاری به عنوان مدلی از زندگی بیان می شود.

حجت الاسلام میرصادقی اظهار کرد: فرهنگ غربی لبریز از کینه توزی به اولیا الهی و معنویت است و زندگی براساس فرهنگ غرب و دنیای متجدد انسان را به بن بست می.رساند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی که برآمده از اسلام ناب محمدی(ص) و قیام سیدالشهدا(ع) است، تمدن جهانی را تغییر می‌دهد.

خطیب جمعه خمین گفت: آشنایی نسل آینده با معنویت و اهل بیت(ع) در زمان درست وظیفه مهم والدین است.

به گزارش ایرنا نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه، با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق، خشم و انزجار خود را از حمایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha