۳۰ دستگاه تجهیزات پزشکی در بیمارستان لردگان نصب شد

شهرکرد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۳۰ قلم تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی برای استفاده در بخش‌های تازه احداث اتاق عمل و ریکاوری و به‌روزرسانی تجهیزات بخش NIC بیمارستان شهدای لردگان تحویل و نصب شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، علی مختاری روز شنبه با اعلام این خبر افزود: دستگاه‌های تحویل شده به بیمارستان شامل۲ دستگاه تخت اتاق عمل الکتریکی، ۲ دستگاه چراغ سیالتیک دو قمره سقفی، یک دستگاه ماشین بیهوشی همراه با ونتیلاتور، یک دستگاه الکتروشوک بای فازیک، یک دستگاه الکتروکوتر جراحی، ۲ دستگاه پمپ انفوژیون، ۲ دستگاه پمپ سرنگ، سه دستگاه مانیتور علائم حیاتی بیمار، چهار عدد برانکارد بیماربر، یک دستگاه انکوباتور پرتابل نوزاد، ۲ دستگاه ساکشن برقی پرتابل، یک دستگاه تخت احیای نوزاد، چهار دستگاه چراغ UV، یک عدد تخت معاینه، یک دستگاه انکوباتور نوزاد ثابت و ۲ عدد کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری است.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این تجهیزات در بیمارستان شهداء لردگان، ارائه خدمات به مردم به لحاظ کمی و کیفی افزایش می‌یابد و برای دریافت این خدمات نیازی به مراجعه به مرکز استان نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به خرید و ورود بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به استان طی ۲ سال اخیر، تصریح کرد: خرید دستگاه سی‌.تی.آنژیوگرافی به ارزش ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، خرید نخستین دستگاه اسپکت‌سیتی پیشرفته به ارزش ۶۵۰ میلیارد ریال، خرید نخستین دستگاه رادیوتراپی در بخش دولتی استان به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال و افزایش دستگاه‌های MRI از یک به ۶ عدد با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بخشی از این تجهیزات بوده است.

مختاری یادآور شد: راه‌اندازی بخش پیوند کبد غرب کشور با بیش از ۵٠۰ میلیارد ریال اعتبار و راه‌اندازی بخش لیزیک چشم بیمارستان کاشانی با دستگاه لیزر اگزایمر پیشرفته به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال از دیگر اقداماتی است که در دولت سیزدهم در حوزه درمان استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، بیمارستان شهدا لردگان در سال ۱۳۷۷ با ظرفیت تخت ثابت ۹۶ تختخوابی تاسیس شد و در چند سال اخیر چهار تخت آی‌سی‌یو نوزادان به آن اضافه شده است.

جمعیت تحت پوشش این بیمارستان در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار نفر است و هم اکنون دارای تخصص‌های پزشکی زنان و زایمان، ارتوپدی، اطفال، داخلی، جراحی، قلب، بیهوشی، رادیولوژی و سی‌تی‌اسکن است و با توجه به طرح توسعه بیمارستان در حال حاضر ۲۱۱ تخت مصوب و فعال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha