۲ گروه فلسطینی: از رود اردن تا دریای مدیترانه متعلق به فلسطینان است

تهران- ایرنا- ۲ گروه مبارز فلسطینی از حکم دیوان بین المللی دادگستری درباره اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین استقبال و در عین حال تاکید کردند که سرزمین تاریخی فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه به طور کامل متعلق به ملت فلسطین است و صهیونیست ها هیچ حقی در آن ندارند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با اشاره به ساخت و توسعه شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری و بخش شرقی شهر اشغالی قدس، حضور رژیم صهیونیستی را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، «غیرقانونی» خواند و خواستار پایان دادن به آن شد که این حکم با استقبال گروه ها و نهادهای فلسطینی روبرو شد.

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین: حکم دیوان لاهه به انزوای بیشتر اشغالگران منجر می شود

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین در بیانیه ای، حکم دادگاه بین المللی دادگستری را یک تحول مهم در مواضع سازمان ها و نهادهای بین المللی دانست.

این جبهه اعلام کرد که صدور حکمی فراگیر و با این دقت در توصیف جنایت ها و تجاوزهای رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین از سوی نهادهای بین المللی کم سابقه و نادر است.

در این بیانیه آمده است که برغم مشورتی و غیرالزام آور بودن این حکم اما می تواند به خاطر جنایت هایی که رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین مرتکب می شود، به انزاوی بیشتر و افزایش فشارها بر این رژیم منجر شود.

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین از شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواست که به توصیه های دیوان عمل کرده و اقدامات و تدابیر لازم را برای پایان دادن به حضور غیر قانونی در اراضی اشغالی فلسطین اتخاذ کند، هرچند که دولت آمریکا مانع اصلی اتخاذ چنین تصمیماتی خواهد بود.

این جبهه افزود: ملت فلسطین که بارها و در طول همه سال های اشغال، تنها گذاشته شده است و سازمان های بین المللی با جنایت های رژیم صهیونیستی بویژه در جنگ کنونی همراهی کرده اند، نیازمند تبدیل این احکام به قطعنامه ها و برنامه های قابل اجرا هستند. رژیم صهیونیستی هیچ کدام از احکام پیشین دیوان بین المللی دادگستری را اجرا نکرده است و همه آن ها را زیرپاگذاشته است و از این رو، باید گام های جدی و سازوکاری برای اجرای عدالت و پایان دادن به اشغالگری در پیش گرفته شود.

جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین تاکید کرد: واقعیت روشن و آشکار این است که فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه، متعلق به ملت فلسطین است و سرنوشت اشغالگری، نابودی است و تاریخ شاهد است که اشغالگری و استعمار دیری نمی پاید.

این جبهه اضافه کرد: برغم حمایت های دائمی دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی و توطئه و همراهی جامعه جهانی و ناتوانی این سازمان ها در اجرای قطعنامه های خود، اراده ملت فلسطین برای بازپس گیری حقوق و سرزمین خود از همه این توطئه ها قوی تر است و مبارزه دائمی و پایداری قهرمانانه ملت فلسطین برغم همه چالش ها و توطئه ها، تاکیدی بر نابودی اشغالگری است و صبح پیروزی فراخواهد رسید؛ هرچند که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت های بیشتر و بزرگتری شود.

کمیته های مقاومت فلسطین: عدم اجرای احکام، اعتبار نهادهای بین المللی را زیرسوال می برد

کمیته های مقاومت فلسطین نیز با استقبال از حکم دیوان بین المللی دادگستری، در بیانیه ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یک رژیم غیرقانونی است که با تکیه بر قتل عام و پاکسازی نژادی ۷۵ ساله تشکیل شده است.

این جنبش فلسطینی افزود: احکام دیوان بین المللی دادگستری نیازمند اراده و عمل واقعی برای اجراست و این اقدام باید از تحریم رژیم صهیونیستی آغاز و تا محاکمه و مجازات سران آن ادامه یابد.

کمیته های مقاومت فلسطین در بیانیه خود از جامعه جهانی و نهادهای بین المللی خواست که به برخورد با مسائل با معیارهای دوگانه پایان دهند و احکام دیوان بین المللی دادگستری را به صورت فوری اجرا کنند.

این بیانیه تاکید کرد که اجرا نشدن این احکام، اعتبار همه سازمان های بین المللی و جهانی را به خطر می اندازد و کارکرد آن ها را به اقدامات تبلیغاتی بدون کارآیی واقعی تبدیل می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha