۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۲
کد خبر: 85543399
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شدت گرما در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می یابد

۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۲
کد خبر: 85543399
شدت گرما در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می یابد

یاسوج- ایرنا- رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شدت گرمای هوای مناطق گرمسیری و سردسیری استان نسبت به روزهای پایانی هفته گذشته ۲ تا سه درجه سانتیگراد کاهش یافته و این روند کاهشی ظرف روزهای آینده نیز ادامه دارد.

ولی بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حالی که حداکثر دمای هوای شهر دوگنبدان یکی از گرمترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد در روز پنجشنبه بیست و هشتم تیر ماه امسال ۴۵ درجه سانتیگراد بود بیشینه دمای این شهرستان گرمسیری در شبانه روز گذشته به ۴۲ درجه سانتیگراد کاهش یافته است .

وی عنوان کرد: بیشینه دمای هوای ایستگاه شهر لنده نیز با ۲ درجه سانتیگراد کاهش نسبت به ۲ روز پیش ۴۵درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی بیان کرد: حداکثر دمای هوای شهر دهدشت نیز که در روز پنجشنبه ۴۵ درجه سانتیگراد بود در گرمترین ساعت شبانه روز گذشته به ۴۳ درجه سانتیگراد کاهش یافت .

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:بیشینه دمای هوای شهر لیکک نیز با حدود ۲ درجه سانتیگراد کاهش نسبت به گرمترین زمان ۴۸ ساعت گذشته ۴۲درجه سانتیگراد ثبت شد.

بهره مند افزود: حداکثر دمای هوای یاسوج و سی سخت که در روزهای پایانی هفته گذشته به ترتیب ۳۹.۲ و ۳۶.۸ درجه سانتیگراد گزارش شده بود در گرمترین زمان شبانه روز گذشته به ترتیب به ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه کمینه دمای هوای خنک ترین نقطه استان (شهر یاسوج) در شبانه روز گذشته۱۷.۶ درجه سانتیگراد بوده تاکیدکرد:حداقل دمای شهرهای مختلف استان نیز بامداد امروز نسبت به صبح روز گذشته بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

بهره مند تاکید کرد: روند دمای هوای مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

وی عنوان کرد: هوای صاف، گاهی با افزایش وزش باد و غبار رقیق از دیگر پدیده های هواشناسی استان در شبانه روز آینده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha