سالانه ۲۷ میلیون مترمکعب پساب در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود

شهرکرد-ایرنا- رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از تولید سالانه حدود ۲۷ میلیون مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب سراسر استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد کریمی روز شنبه خصوص وضعیت شبکه جمع‌آوری فاضلاب استان افزود: سالانه ۲۶ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۲۵۰ مترمکعب پساب در استان تولید می‌شود که پساب تولید شده در تصفیه‌خانه‌های ۱۳ گانه شبکه جمع‌آوری فاضلاب استان، مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط‌زیست است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرهای شهرکرد، کیان، هفشجان و طاقانک در شهرستان شهرکرد ، فرخشهر در شهرستان فرخشهر، بروجن، نقنه، گندمان، بلداجی و فرادنبه در شهرستان بروجن، بن در شهرستان بن، فارسان و جونقان در شهرستان فارسان، لردگان در شهرستان لردگان، سامان و هوره در شهرستان سامان و روستاهای سیرک و نوآباد در شهرستان شهرکرد و چم‌زین در شهرستان سامان دارای تأسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب هستند.

مدیرعامل آبفای چهارمحال و بختیاری افزود: استانداردهای پساب تولید شده در تصفیه‌خانه‌های استان مناسب برای مصارف کشاورزی و صنعتی است.

وی گفت: در حال حاضر پساب تولید شده در استان به‌جز پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بروجن که در صنایع فولاد چهارمحال واقع در سفیددشت استفاده می‌شود اکنون بقیه تصفیه‌خانه‌ها پساب تولیدی خود را به منابع پذیرنده انتقال می‌ دهند.

کریمی از رایزنی با استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و مشترک‌های صنعتی برای فروش پساب انجام شده خبر داد و افزود: استفاده از پساب برای صنایع، پایدار و مقرون به صرفه است
وی خاطرنشان کرد: مشکلی در تأمین پساب در استان وجود ندارد و در صورت نیاز صنایع استان، آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن پساب مورد نیاز آن‌ها وجود دارد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۹۷۸ هزار و ۴۶۳ نفر از مردم ۴۳ شهر و ۴۹۶ روستا در چهارمحال و بختیاری زیرپوشش شبکه آب‌رسانی قرار دارند که از این تعداد ۶۷۲ هزار و ۸۸۸ نفر جمعیت شهری و ۳۰۵ هزار و ۵۷۵ نفر جمعیت روستایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha