مدیرکل امور مالیاتی سمنان: مهلت مودیان برای تعیین محل هزینه‌کردشان تا ۱۵ مرداد است

سمنان - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی سمنان گفت: مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم تا پانزدهم مرداد ۱۴۰۳ برای تسلیم اظهارنامه و تعیین محل هزینه‌کرد مالیات خود در استان مهلت دارند.

علی حسین‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مصوبه هیات وزیران و تصویب آیین‌نامه مربوط به تعیین محل هزینه‌کرد مالیات در فرم تبصره ۱۰۰ توسط مودی افزود: ایجاد شفافیت و آگاهی مؤدیان نسبت به محل مصرف مالیات پرداختی از عوامل موثر در جامعه‌پذیرکردن امر مالیات‌ستانی و تمکین مؤدیان در پرداخت مالیات است.

مدیرکل امور مالیاتی سمنان بیان کرد: تأمین منابع مالی طرح‌های عام‌المنفعه از محل مالیات‌های پرداختی و با اختیار و انتخاب مودی مالیاتی نقشی مهم در ارتقای خدمات در بخش‌های مختلف از جمله سلامت، آموزش، راه و شهرسازی و ترغیب مودیان به پرداخت مالیات و در نتیجه عمران و آبادانی کشور دارد.

مدیرکل امور مالیاتی سمنان: مهلت مودیان برای تعیین محل هزینه‌کردشان تا ۱۵ مرداد است

حسین‌پور اضافه کرد: مودیان در زمان ارایه فرم تبصره ماده (۱۰۰)، فهرست طرح‌های استانی و ملی با حداکثر منافع عمومی را مشاهده کنند و می‌توانند از بین آنها، طرح مورد نظر خود را برای تخصیص مالیات پرداختی برگزینند؛ بر این پایه سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است امکان اعلام عمومی نام اشخاص پرداخت کننده مالیات را نیز فراهم آورد.

به گفته وی، مهلت تسلیم، اصلاح، تکمیل و استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار سال ۱۴۰۳ و پرداخت مالیات و عوارض متعلق در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و ماده چهار قانون مالیات بر ارزش افزوده تا سی و یکم مرداد ۱۴۰۳ است.

مدیرکل امور مالیاتی سمنان یادآور شد: مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۲ مالیات اشخاص حقوقی و املاک اجاری اشخاص حقیقی، پایان تیر ۱۴۰۳ بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مودیان و فعالان اقتصادی سمنان ۴۳ هزار میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۲ مالیات پرداخت کردند که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۶۰ درصد بیشتر بود.

یک درصد مالیات سلامت به حساب وزارت بهداشت و همچنین ۲۷ صدم از ۹ درصد ارزش افزوده هم به حساب وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش واریز می‌شود که انتظار می‌رود مدیران استانی پیگیری تخصیص این اعتبارات و هزینه‌کرد در محل دریافت مالیات باشند.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha