۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85543545
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار: سطح گلخانه های همدان به ۳۱۰ هکتار رسیده است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شاهد افزایش صدور مجوز و تغییر کاربری برای گلخانه ها بودیم که اکنون سطح زیر کشت گلخانه های استان به ۳۱۰ هکتار رسیده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز شنبه در جلسه ستاد گلخانه‌های استان همدان افزود: در طول سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۰ گلخانه‌های استان تنها ۲۰۲ هکتار بود.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای امنیت غذایی جامعه را تقویت می‌کند خاطر نشان کرد: بهره‌وری آب و خاک رویکرد اصلی الگوی کشت گلخانه‌ای است.

استاندار همدان اظهار کرد: در الگوی کشت گلخانه‌ای پرورش گل‌های زینتی شاخه‌بریده می‌توان از پساب برای تأمین منابع آبی موردنیاز استفاده کرد که با این کار هم نیازمندی گل در استان و کشور تأمین می‌شود و هم جنبه صادراتی و ارزآوری دارد چرا که این محصول از ارزش افزوده خاصی برخوردار است.

قاسمی فرزاد یادآور شد: شهرستان‌های همدان، کبودرآهنگ و رزن در ایجاد و توسعه‌ گلخانه‌ها پیشرو بودند و دیگر شهرستان‌های استان نیز باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

استاندار همدان افزود: گلخانه‌های کوچک مقیاس با هدف تأمین نیازهای خانواده و روستا مؤثر بوده و مازاد تولیدات آنها را نیز می‌توان صادرات کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha