۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85543649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احیای ۲ رشته صنایع دستی فرت‌بافی و گیوه‌بافی در سبزوار

سبزوار- ایرنا - رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سبزوار از احیای ۲ رشته منسوخ شده صنایع دستی «فرت‌بافی» و «گیوه‌بافی» در این شهرستان خبر داد.

حسنعلی حبیب پور روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با اقداماتی که این اداره برای بازگرداندن این ۲ رشته انجام داد، دوره های آموزش این رشته ها با همت ۲ نفر از هنرمندان مسلط و مجرب به رشته های مزبور در شهرستان برگزار شد.

وی افزود: اکنون ۱۲۰ کارگاه فعال صنایع‌ دستی در این شهرستان فعالیت دارند و ۶ کارگاه روستایی نیز امسال در روستاهای «تندک، عزیزآباد، قره قلی، سنجرو و افچنگ ایجاد شده است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سبزوار با اشاره به اقدامات حمایتی اداره متبوع خود از هنرمندان صنایع دستی گفت: امسال ۲۲ مورد پروانه تولید انفرادی تمدید و ۴۲ مورد صدور پروانه تولید کارگاهی صورت گرفت و با پیگیری‌های انجام شده ۲۰ پرونده نیز برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانکها معرفی شدند.

حبیب‌پور تصریح کرد: در راستای ترویج و فروش محصولات و تولیدات صنایع‌دستی، امسال چهار نمایشگاه صنایع‌ دستی در شهرستان برگزار شد و علاوه بر آن ۳۶ نفر با شرکت در دوره‌های آموزشی عمومی صنایع‌ دستی در رشته های گلیم و زیورآلات سنتی، موفق به دریافت گواهینامه شدند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha