هشدار راه و شهرسازی سمنان نسبت به عواقب تخلیه نکردن واحدهای ناایمن مسکن مهر

سمنان - ایرنا - اداره‌کل راه و شهرسازی سمنان با انتشار اطلاعیه‌ای پنجشنبه یازدهم مرداد ۱۴۰۳ را آخرین مهلت تخلیه واحدهای ناایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان اعلام کرد و نسبت به عواقب تخلیه‌نکردن واحدها به مالکان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساخت خانه‌های قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان شامل ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی در مجموع ۳۳۶ واحد از سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ آغاز شد و ساکنان آن از اردیبهشت ۱۳۹۲ ساکن شدند، از همان‌ زمان به دلیل ترک‌های عمیق خانه‌های نوساز، کار به شکایت رسید و دادگاه حکم مقاوم‌سازی صادر کرد، اما به دلیل تاخیر در مقاوم‌سازی، کار به تخریب رسید.

بعد از تایید و اتفاق نظر مراجع دارای‌ صلاحیت بر تخریب ساختمان‌های ناایمن مسکن مهر سمنان، با قید فوریت به منظور جلوگیری از تکرار حادثه متروپل در سمنان، بسته‌های حمایتی برای مالکان به منظور تخلیه درنظر گرفته و مقرر شد، زمین ۲۰۰ متری برای ساخت حداقل ۷۵ متر بنا به آنان واگذار شود و قرارداد واگذاری قانونی ۹۹ ساله زمین دریافت کنند.

در اطلاعیه اداره‌کل راه و شهرسازی سمنان آمده است: به اطلاع تمامی ساکنان واحدهای ناایمن مسکن مهر سمنان(قطعات ۲۳ و ۲۴) می‌رساند، با توجه به مصوبه شورای مسکن استان و هماهنگی‌های صورت گرفته، چنانچه مالکان باقی‌مانده تا روز پنجشنبه یازدهم مردادماه ۱۴۰۳ نسبت به تخلیه واحد خود و مراجعه به این اداره کل برای تعیین تکلیف نحوه ساخت واحدهای جایگزین(۷۵ متر مربع ویلایی) اقدام نکنند، باید نسبت به ساخت واحدهای خود به شکل خودساز اقدام کنند.

بنا به تصمیم مسوولان استان و با توجه به اینکه تعداد زیادی از مالکان خانه‌های ناایمن در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان از قشر ضعیف اقتصادی هستند، تصمیم بر این شد فرم «ج» افراد سبز شود تا بتوانند پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام کمک‌هزینه ساخت دریافت کنند.

سبز بودن فرم «ج» متقاضی به این معنا که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از امکانات دولتی یا یارانه‌ای بخش مسکن و زمین و وام مسکن استفاده نکرده باشد.

پرداخت سه میلیارد ریال وام ودیعه مسکن با تنفس ۲ ساله به هر یک از ساکنان ۲۱ بلوک ناایمن مسکن مهر سمنان برای تخلیه و اجاره خانه در مکانی دیگر، از دیگر اقدام‌ها برای کمک به مالکان برای تخلیه خانه‌های ناایمن است.

مالکان خانه‌های ناایمن در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان با وجود در نظر گرفتن ودیعه مسکن و وام کمک هزینه ساخت خانه در زمین ۲۰۰ مترمربعی، اذعان کردند که توان ساخت خانه ندارند و بر این اساس، برای کمک به این افراد با چند پیمانکار برای ساخت خانه ۷۵ متری در زمین ۲۰۰ مترمربعی رایزنی و در نهایت با یک پیمانکار بومی توافق شد.

باز هم برای کمک به مالکان خانه‌های ناایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اعلام کرد که کاهش سود بانکی بخشی از وام پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کمک‌ هزینه ساخت در دست پیگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha