قائم مقام وزیرصمت: بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور نیازمند حمایت ویژه است

مشهد- ایرنا- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: شهرک "خادم الرضا(ع)" مشهد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور با وسعت پنج هزار هکتار، مجموعه عظیمی است که نیازمند حمایت ویژه برای دستیابی به توسعه است.

به گزارش ایرنا، سید مهدی فرحی روز شنبه در حاشیه بازدید میدانی از شهرک صنعتی خادم الرضا (ع) که به همراه "یعقوبعلی نظری" استاندار خراسان رضوی، "فرشاد مقیمی" مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و "نصرالله پژمانفر" نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی انجام گرفت، به خبرنگار ایرنا افزود: این شهرک مجموعه عظیمی است که آینده درخشانی دارد و به نظر می‌آید چشم انداز خوبی برای توسعه بتوان برای آن ترسیم کرد.

وی به دیگر اهداف سفر امروز خود به خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: امروز از چند واحد دانش بنیان و صنعتی در اطراف مشهد بازدید و از نزدیک با متخصصان و کارآفرینان به گفتگو نشستیم تا مشکلات آنان را شناسایی و در حد توان خود برای رفع آنها چاره اندیشی کنیم.

فرحی، عمده مشکلات واحدهای صنعتی و دانش بنیانی که امروز مورد بازدید قرار گرفت را عمومی دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم راهکارهای جامع و فنی در سطح وزارت صنعت معدن و تجارت برای حل مشکلات این واحدها پیدا کنیم.

بازدید فرحی از چند واحد صنعتی در مشهد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون زمین برای استقرار و راه اندازی ۱۰۵ واحد صنعتی در شهرک صنعتی خادم الرضا(ع) مشهد به متقاضیان سرمایه‌گذاری واگذار شده و واحدها در حال ساخت است.

فرشاد مقیمی افزود: عملیات اجرایی شهرک صنعتی "خادم الرضا(ع) به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور به مساحت پنج هزار هکتار از طرح های مصوب شرکت شهرک های صنعتی است که به دلایل متعددی فرایند اجرایی آن متوقف شده بود اما در دولت سیزدهم فعالیت اجرایی آن آغاز و در مدت ۶ ماه واگذاری واحدهای آنها انجام شد.

وی اظهار کرد: مرحله نخست از این شهرک در قالب طرح های "یادگار ابراهیم" در خرداد ماه امسال به بهره‌برداری رسید، عملیات اجرایی زیرساختهای مرحله دوم این شهرک نیز آغاز شد که تاکنون زیرساخت های لازم برای واگذاری زمین به سرمایه گذاران در ۲ هزار و ۱۷۸ هکتار آن و زمینه استقرار بیش از ۱۱۲ واحد صنعتی در آن فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: تلاش داریم مرحله دوم شهرک صنعتی "خادم الرضا(ع)" سریع تر راه اندازی و با تامین زیرساخت‌ها آماده واگذاری به کارآفرینان شود.

امروز با حضور معاونان وزیر صنعت معدن و تجارت، استاندار خراسان رضوی و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی مساله تامین زیرساخت های مرحله دوم از شهرک صنعتی خادم الرضا(ع) مشهد بررسی شد.

در حال حاضر از ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب خراسان رضوی، ۴۱ مورد فعال بوده که قرارداد برای واگذاری زمین با پنج هزار و ۱۷۴ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha