آذربایجان غربی از دست آفرینه های  فاخر و جهانی برخوردار است

ارومیه - ایرنا- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: دست آفرینه های هنری آذربایجان غربی فوق العاده و فاخر است.

به گزارش ایرنا، سید عزت الله ضرغامی روز شنبه در حاشیه رو نمایی اتمام مرمت مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه و پس از بازدید از نمایشگاه صنایع دستی دایر دراین مکان افزود: صنایع دستی آذربایجان غربی در سطح بسیار بالایی بوده و هنرمندان صنایع دستی این استان کارهای بزرگی انجام داده اند.

وی با اشاره به مغفول ماندن ظرفیت های صنایع دستی و ضرورت معرفی هرچه بیشتر میراث فرهنگی و تاریخی آذربایجان غربی اظهارکرد: سطح هنر هنرمندان صنایع دستی در حوزه صنایع دستی بسیار والا و بالاست.

ضرغامی با قدردانی از استاندار آذربایجان غربی در خصوص پیگیری و زمینه سازی برای ایجاد چنین مکان هایی برای هنرمندان صنایع دستی گفت: این مکان (مدرسه ۲۲ بهمن) بعدا پردیس موزه ای خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری افزود: کمتر نمایشگاه دستی درسطح کشور دراین ابعاد و به این صورت دایر شده است.

ضرغامی اظهارکرد: توقع از رسانه ها این است که نسبت به این موضوع پرداخته و در معرفی صنایع دستی استان تلاش کنند و همچنین مردم ارومیه سعی کنند با مظاهر هنری خودشان که هنر هویت آنهاست آشنا شوند.

وی تاکید کرد: بخشی ازارزش هایی که اینجا دیده شد ضروری است که در نمایشگاه های تهران، استانهای دیگر و بین المللی هم باشد.

وزیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: به نظر من نسبت به ظرفیت های میراث، صنایع دستی و گردشگری این استان به دلایل مختلف دچار عقب ماندگی هستیم که باید جبران شود.

وی جایگاه جهانی اثار را شاخصهای مهم در جذب گردشگر عنوان کرد و افزود: آذربایجان غربی در حوزه میراث فرهنگی دارای پنج اثر جهانی است .

ضرغامی ادامه داد: آذربایجان غربی از لحاظ ظرفیت های گردشگری، طبیعت و باغ شهرها از قابلیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، بازدید چند بنای تاریخی و کلیسا، رونمایی فازیک مسجد جامع ارومیه، رونمایی اتمام مرمت مدرسه 22 بهمن ارومیه، حضور در شورای اداری و تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی از جمله برنامه های یک روزه وزیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به ارومیه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha