متولیان برق فارس خواستار صرفه‌جویی مردم برای ۲ هفته پیش‌رو شدند

شیراز-ایرنا - متولیان حوزه برق فارس با اعلام خبر آغاز هفته ای گرم در این استانخواستار صرفه‌جویی و مصرف بهینه برق از سوی شهروندان در مناطق مختلف شهری و روستایی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با ورود موج جدید گرما به کشور، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق با انتشار اطلاعیه‌ای از هموطنان استان فارس درخواست کرد که به منظور جلوگیری از بروز اختلال در تامین برق، مصارف خود را تا حد ممکن کاهش دهند.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق فارس در این باره اعلام کرد: به اطلاع هم استانی‌ها و مشترکان شرکت توزیع نیروی برق فارس می‌رساند به دنبال فرارسیدن موج جدید گرما در کشور پیش بینی می‌شود مصرف برق طی هفته جاری به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یابد، بدیهی است علیرغم به کارگیری تمامی ظرفیت‌های فنی، حفظ پایداری شبکه بدون همراهی مشترکان امکان‌پذیر نخواهد بود؛ لذا از مشترکان توزیع برق فارس در خواست می شود طی هفته پیش رو با کاهش مصرف برق به ویژه در ساعات ۱۲ تا ۱۸ خادمان صنعت برق کشور را در تأمین انرژی مورد نیاز تمامی هموطنان یاری کنند.

این روابط عمومی یادآور شد: اجرای مصوبه ابلاغی هیات دولت مبنی بر لزوم کاهش مصرف برق با دقت بیشتری مورد رصد و پایش قرار خواهد گرفت.

هشدار به مشترکان برق بدمصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز با اشاره به پیش‌بینی افزایش گرمای هوا طی ۲ هفته آینده، لزوم تداوم همکاری در مدیریت مصرف انرژی را از سوی تمامی گروه‌های مشترک برق مورد تأکید قرار داد.

محمدرضا سلاحی یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از امروز شنبه ۳۰ تیر تا حدود نیمه مرداد، شاهد افزایش بیش از یک و نیم درجه‌ای گرما در ایران و کشورهای منطقه خلیج فارس خواهیم بود و پیش‌بینی افزایش محسوس دما، اتخاذ تصمیماتی جدید برای حفظ پایداری شبکه توزیع برق را به یک الزام بدل کرده است.

سلاحی با یادآوری اینکه میزان تقاضای مصرف برق از همین امروز شنبه، نسبت به روزهای گذشته، روند افزایشی داشته، گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته در محدوده شهرستان‌های تحت مدیریت توزیع برق شیراز شاهد افزایش حداقل ۶ درصدی در میزان مصرف و رشد مصرف برق بوده‌ایم.

او با بیان اینکه مهمترین اولویت برای صنعت برق در شرایط کنونی، حفظ پایداری شبکه برای تأمین برق مطمئن مشترکان بخش‌های مختلف به ویژه بخش خانگی است، گفت: سال گذشته پیک مصرف سال در پنج مرداد به عدد یک هزار و ۶۲۰ مگاوات رسید که امسال در تیرماه شاهد رشد حدود ۶ درصدی پیک و وقوع پیک یک هزارو ۷۱۹مگاوات بوده‌ایم و همچنان شاهد تداوم روند افزایشی مصرف برق به دلیل تداوم روزهای گرم هستیم.

سلاحی ضمن قدردانی از همکاری مشترکان در بخش‌های مختلف به ویژه صنعت، کشاورزی و اداری، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها، از امروز شنبه ۳۰ تیرماه شاهد ورود موج جدید گرما به منطقه خاورمیانه و ایران هستیم و این موضوع موجب افزایش بیش از ١.٥ درجه‌ای دمای هوا خواهد شد.

وی با بیان اینکه به ازای هر یک درجه افزایش دما یک هزار و ٨٠٠ مگاوات به میزان مصرف برق کشور افزوده می‌شود، تاکید کرد: تمام تلاش خدمتگزاران شرکت توزیع برق شیراز همراه و هم‌پیمان با سایر بخش‌ها منجمله تولید و انتقال حفظ پایداری شبکه و حفظ رضایت مشترکین عزیز برق هست.

سلاحی افزود: حتی اگر برق به میزان کافی هم وجود داشته باشد، بعلت فشار بیش از حد بر شبکه های توزیع امکان بروز اتفاق در شبکه افزایش می‌یابد و در نتیجه نیاز است تا هموطنان مشارکت خود را در مصرف بهینه برق افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز اضافه کرد: طی دو هفته پیش رو، ابتدا مشترکان بزرگ صنعتی، عمده مشترکان کشاورزی، سایر مشترکان اداری و بخش عمومی کشور باید برنامه های مدیریت مصرف را به طور کامل و دقیق رعایت کنند تا این دوره را پشت سر بگذاریم.

سلاحی همچنین تاکید کرد که نیاز است مشترکان خانگی بسیار پرمصرف و بد مصرف (که تعداد محدودی هستند) در این ایام مخصوصا، اقدام به کاهش مصرف و اصلاح الگو در حد متعارف جامعه نمایند.

به گزارش ایرنا، بر اساس پیش‌بینی الگوهای هواشناسی، از روز دوشنبه مورخ اول مرداد موج جدید گرما در کشور تقویت شده و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سوم و چهارم مرداد به اوج می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha