۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۳
کد خبر: 85544265
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرمانی‌ها امسال در بیش از ۱۵ هزار پرونده قضایی سازش کردند

کرمان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری کرمان گفت: مجموع پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان در بهار سال جاری ۵۷ هزار و ۵۷۷ فقره بوده که بیش از ۱۵ هزار پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز یکشنبه نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان را طی این مدت ۴۲ درصد اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری ۱۵ هزار و ۴۰۲ فقره پرونده با میانجی‌گری کارکنان شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعه افراد به محاکم و دادسراها جلوگیری به عمل آمده است.

وی با اشاره به فعالیت هزار و ۲۷۰ نفر در ۳۱۸ شعبه شورای حل اختلاف گفت: با تلاش کارکنان شوراهای حل اختلاف بیش از ۵۷ هزار پرونده در بهار ۱۴۰۳ مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

کرمانی‌ها امسال در بیش از ۱۵ هزار پرونده قضایی سازش کردند
ابراهیم حمیدی

رییس شورای قضایی استان کرمان افزود: هر چه دستگاه قضایی بتواند از ظرفیت‌های مردمی و نهادهای مردم‌نهاد به منظور حل و فصل اختلافات و ترویج فرهنگ عفو و گذشت بیشتر استفاده کند به سمت ایجاد تحول و توسعه خدمات رسانی قوه قضائیه حرکت خواهد کرد.

وی افزود: از ابتدای سال به طور متوسط ۹۴ درصد از اوراق قضایی به صورت الکترونیکی به مخاطبان ابلاغ شده که نقش بسزایی در سرعت بخشیدن به رسیدگی‌ها، حل و فصل سریع دعاوی و کاهش موجودی شعب شورای حل اختلاف ایفا می‌کند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ادامه داد : یکی از بارزترین نمادهای صلح و سازش مربوط به شوراهای حل اختلاف ویژه زندان است که در صورت حمایت همه جانبه می تواند موجب کاهش اطاله دادرسی، سرعت بخشی به رسیدگی، کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha