حضور «شی» در سفارت ویتنام در پکن؛ چین یک مشوق روابط دوجانبه را از دست داد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری چین با حضور در سفارت ویتنام در پکن، گفت: درگذشت «نگوین فو ترونگ» دبیرکل حزب خلق ویتنام باعث شد که ما یک مشوق را در روابط دو کشور از دست بدهیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، شی‌جین‌پینگ به همراه لی چیانگ نخست وزیر، جائو لجی رئیس مجلس و وانگ یی وزیر امور خارجه چین شب گذشته (شنبه به وقت محلی) با حضور در سفارت ویتنام در پکن، درگذشت نگوین فو ترونگ دبیرکل حزب خلق این کشور را تسلیت گفت.

رئیس جمهوری چین در دیدار با فام شینگ موی سفیر ویتنام در پکن، اظهار داشت: من و نگوین فو ترونگ بیش از ۱۰ سال با هم روابط نزدیک داشتیم.

شی با بیان اینکه چین و ویتنام سال گذشته به طور مشترک ایجاد یک جامعه راهبردی بین دو کشور را با آینده مشترک ترسیم کردیم، افزود: ما کمک‌های برجسته نگوین فو ترونگ برای توسعه روابط بین دو حزب و کشور را فراموش نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: معتقدیم که چین و ویتنام به همکاری با یکدیگر برای ساخت جامعه‌ای با آینده مشترک ادامه خواهند داد.

سفیر ویتنام در پکن نیز در این دیدار تاکید داشت: نگوین فو ترونگ در طول زندگی خود اهمیت زیادی برای روابط با چین قائل بود و تلاش‌های زیادی در جهت توسعه دوستی بین دو کشور انجام داد.

فام شینگ موی با بیان اینکه توافقات بین دو رهبر ارشد ویتنام و چین اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: توسعه همکاری دوستانه با چین به عنوان یک انتخاب راهبردی و اولویت اصلی سیاست خارجی ویتنام خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نگوین فو ترونگ دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست ویتنام، روز جمعه در بیمارستان مرکزی نظامی هانوی به دلیل کهولت سن و بیماری شدید درگذشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha