واشنگتن‌پست: شرایط بد بایدن در نظرسنجی‌های مقایسه‌ای بیشتر آشکار می‌شود

تهران-ایرنا- «واشنگتن پست» در گزارشی با مقایسه نتایج نظرسنجی‌های نقطه ای دوره کنونی و دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: وضعیت جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ در رقابت‌های نوسانی تاثیرگذار، در مقایسه با سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۸) بسیار بدتر شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، حلقه درونی وفاداران جو بایدن، ‌رییس جمهوری آمریکا، هنوز نپذیرفته اند که نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از وضعیت ضعیف بایدن نسبت به دونالد ترامپ، ‌نامزد جمهوری خواهان است.

این گزارش افزود: حامیان بایدن داده‌های نظرسنجی را به روش اشتباه تفسیر می کنند، چرا که در حقیقت وضعیت بایدن باید با مقایسه موضع امروز وی با نظرسنجی های چهار سال پیش، مشخص شود. بایدن در هفت ایالت نوسانی مهم تاثیرگذار در انتخابات نوامبر (آبان) ۱۴ امتیاز از امتیاز خود در سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۸) عقب تر است. این در حالی است که آمار ترامپ در ایالت های نوسانی تاثیرگذار نسبت به سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۸) افزایش یافته است.

واشنگتن پست افزود: با توجه به اینکه پیروزی بایدن در کالج های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ با توجه به سه ایالت تاثیرگذار که اختلاف او با ترامپ کمتر از یک امتیاز بود، به دست آمد اکنون میزان عقب ماندن دو امتیازی وی از ترامپ، ‌بر ای اردوگاه دموکرات‌ها هشداردهنده است. در سال ۲۰۲۰، میانگین نظرسنجی های ملی پیش از انتخابات پیش بینی کرد که بایدن با ۸.۶ امتیاز برتری برنده خواهد شد، ‌ در حالی که او تنها با ۴.۴ امتیاز بیشتر برنده شد. این مضووع نشان می‌دهد که وضعیت کنونی بایدن حتی از آنچه که داده‌های نظرسنجی کنونی نشان می‌دهند نیز، بدتر است.

به گزارش ایرنا، ‌ بایدن، که به دلیل قرنطینه شدن در دلاور پس از ابتلا به کووید-۱۹ مجبور شده مبارزات انتخاباتی خود را متوقف کند، در روزهای اخیر شاهد افزایش درخواست چندین دموکرات ارشد برای پایان کمپین خود بوده که از او خواسته اند تا پایان این هفته به کارزار انتخاباتی خود، پایان دهد. در روزهای اخیر، جان تستر، سناتور مونتانا و آدام شیف، نماینده کالیفرنیا به صورت علنی بر لزوم کناره گیری وی به نفع یک نامزد دیگر دموکرات، تاکید کرده اند و این نشان می دهد رییس جمهوری آمریکا، میزان بیشتری از حمایت حزب دموکرات را از دست داده است. از سوی دیگر، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به دوستانش گفته است که بایدن باید کناره گیری کند. نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از تأثیرگذارترین اعضای مجلس نمایندگان دموکرات نیز از استعفای بایدن حمایت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha