درآمد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی آزمایشگاه‌های عضو شبکه راهبردی/ رتبه‌بندی آزمایشگاه‌ها

تهران- ایرنا- دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با اشاره به درآمد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی آزمایشگاه‌ها در این شبکه و بهره‌مندی ۷۴ هزار مشتری از خدمات ارائه‌شده گفت: در دهمین دوره ارزیابی با بررسی دستاوردهای ۹۷۰ آزمایشگاه، ۶۵۳ مرکز آزمایشگاهی در فرآیند ارزیابی قرار گرفتند و رتبه‌بندی شدند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، مجتبی نسب، ادامه داد: رشد علمی و تولید فزاینده دانش، نتیجه بخش بودن پژوهش‌های کارآمد و توسعه فناوری‌ها و محصولات فناورانه، مستلزم بهره‌مندی متخصصان، محققان و فناوران از خدمات آزمایشگاهی با کیفیت و روزآمد، دارای دقت بالا و مطابق با استانداردها است.

وی ادامه داد: شبکه آزمایشگاهی تلاش کرده با ایجاد زیرساختی تعاملی و هم‌افزا، با شناسایی، ارزیابی و به اشتراک‌گذاری امکانات و توانمندی‌های آزمایشگاه‌های سراسر کشور، مسیر را برای دسترسی بهتر جامعه متقاضی از متخصصان، پژوهشگران، دانشگاهیان و صنعتگران به خدمات آزمایشگاهی، فراهم کند.

این شبکه در کنار به اشتراک‌گذاری خدمات و تجهیزات آزمایشگاه‌ها با ارزیابی سالیانه مراکز آزمایشگاهی در راستای حمایت از توسعه توانمندی‌ آزمایشگاهی کشور و کمک به ارتقای این مراکز، تلاش می‌کند ضمن شناخت نقاط ضعف، قوت و چالش‌های آزمایشگاه‌ها، زمینه را برای ارتقای کیفی و کمی خدمات آزمایشگاهی فراهم کند.

دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بر اساس تازه‌ترین ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از مراکز عضو، عنوان ۲۰ مجموعه آزمایشگاهی منتخب بخش دولتی و خصوصی را که بر اساس شاخص‌ها و معیارهای ارزیابی شبکه آزمایشگاهی در سال ۱۴۰۲ عملکرد بهتری داشته‌اند، اعلام کرد.

درآمد هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی آزمایشگاه‌ها

وی افزود: در دهمین دوره ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از مراکز عضو با بررسی دستاوردهای ۹۷۰ آزمایشگاه، ۶۵۳ مرکز آزمایشگاهی در فرآیند ارزیابی قرار گرفتند و رتبه‌بندی شدند.

نسب با اشاره به خدمت رسانی بیش از هزار و ۷۵۰ مرکز آزمایشگاهی بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی افزود: بر اساس آخرین ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، درآمد آزمایشگاه ها بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با اشاره به بهره‌مندی بیش از ۷۴ هزار مشتری از خدمات ارائه شده توسط مراکز عضو بر بستر این سامانه، عنوان کرد: با توجه به جامعه گسترده مخاطبان شبکه آزمایشگاهی و رسالت این شبکه برای کمک به توسعه پژوهش و فناوری در کشور، منتخبان ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ها راهبردی از تسهیلات و حمایت‌های شبکه برخوردار خواهند شد.

نسب درباره سازوکار و فرآیند ارزیابی مراکز عضو توضیح داد: مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی بر اساس معیارهایی همچون «مشتری مداری»، «فعالیت شبکه‌ای» و «کارکرد» ارزیابی می‌شوند که بر اساس عملکرد تا حد نصاب ۱۰۰۰ امتیاز نهایی دریافت می‌کنند.

وی ادامه افزود: بر اساس نتایج دهمین دوره ارزیابی عملکرد آزمایشگاه‌های عضو، بنیاد علوم کاربردی رازی با ۷۳۶ امتیاز در جایگاه نخست این ارزیابی قرار دارد و به ترتیب شرکت مهندسین مشاور آزمونه فولاد با ۷۲۴ امتیاز و مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران با ۷۲۳ امتیاز، در رتبه‌های دوم و سوم این ارزیابی قرار دارند.

دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بیان کرد: همچنین دانشگاه صنعتی شریف، شرکت کیفیت آزمای جنوب، مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، شرکت بیم گستر تابان، شرکت خدمات فنی و مهندسی پارس لیان اروند، شرکت آبان کیمیای جنوب، شرکت فناور اندیشه گستر کامیار در رتبه‌های چهارم تا دهم این ارزیابی جای گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha