۱۰۶ طرح عمرانی حوزه سلامت خراسان رضوی در دست اجراست

مشهد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک در حوزه فنی ۱۰۶ طرح عمرانی این دانشگاه در خراسان رضوی شامل ۷۰ طرح بهداشتی، ۳۳ طرح درمانی و سه طرح آموزشی، پژوهشی و دانشجویی در دست اجراست.

دکتر علیرضا مسلم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیربنای این طرحها ۲۶۶ هزار و ۹۸۰ مترمربع و اعتبار آنها ۵۵۳ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال است که بخشی از طرح‌ها در قالب طرح‌های توسعه، بازسازی و نوسازی بوده و بخش دیگر هم طرح‌های جدید هستند.

وی ادامه داد:برای ساخت و تکمیل این طرح‌ها ضمن بهره‌مندی از ظرفیت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت، از بودجه‌های دانشگاهی، وزارتی، استانی و ملی استفاده شده است.

معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوزه مالی تشکیل سه کارگروه درآمدهای بیمارستانی، بهداشتی و آموزشی دانشکده‌ها، ساماندهی و پرداخت به‌موقع کارانه و اضافه کار پرسنل، ساماندهی و پرداخت به‌موقع به نیروهای شرکتی، پرداخت اضافه کار ترمیمی و ساماندهی و پرداخت‌ها به شرکت‌های طرف قرار داد راه‌اندازی شده است.

مسلم افزود: ۴۳ طرح آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی، رفاهی و خدماتی در مشهد و سایر شهرستان‌های تابعه این دانشگاه در سه ماهه نخست امسال به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: زیربنای این طرحها ۸۴ هزار و ۵۹۴ مترمربع بوده که با اعتبار ۲۹ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد، یک طرح آموزشی، ۲ طرح پژوهشی، سه طرح خدماتی، یک طرح رفاهی، ۲۲ طرح درمانی و ۱۴ طرح بهداشتی بوده است که در شهرهای مشهد، طرقبه‌ شاندیز، کلات، گلبهار، چناران، قوچان، فریمان، باخرز، تایباد و کاشمر به بهره‌برداری رسیده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha