مجلس نباید منشاء تشنج افکار عمومی شود

تهران - ایرنا - نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید صدای واحد از مجلس و دولت شنیده شود، گفت: مجلس نباید منشاء تشنج افکار عمومی شود.

نادرقلی ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایشان گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان به گفتمان کارآمدی و عقلانیت اشاره فرمودند و به همدلی و همصدایی تاکید داشتند و اینکه مجلس دارای جایگاه خاصی در کشور است که توانایی انجام اقدامات مهم برای مردم را دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر انقلاب، تمام نمایندگان باید پاسخگوی اعمالی که انجام می‌دهند، باشند، اضافه کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب به همکاری بین قوا تاکید فرمودند و در این خصوص تمام مجموعه مسئولان نظام باید پاسخگوی فعالیت‌های و اقدامات خود در بخش‌های مختلف شوند.

نماینده مردم اراک در مجلس تاکید کرد: در فعالیت‌ها و اقدامات بین قوا باید صدای واحد از مجلس، دولت و قوه قضاییه شنیده شود که این رویه سبب آرامش در بین مردم و جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجلس نباید منشاء تشنج افکار عمومی شود، گفت: همچنین در فضای مجازی نباید مسائل کشور به گونه‌ای ارائه نشود که شرایط روحی و روانی مردم دچار سوء استفاده شده و به انگیزه آنها خدشه وارد کند.

قانونگذاری و ایجاد نقشه راه هدف اصلی مجلس قلمداد شود

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب قانونگذاری و ایجاد نقشه راه باید هدف اصلی مجلس شورای اسلامی قلمداد شود، یادآور شد: اینکه مجلس قانون ارزشمند مبتنی بر کار کارشناسی شده و منطبق بر اسناد بالادستی باید قابلیت اجرا ارائه دهد،به رفع مشکلات کشور کمک خواهد کرد. البته باید در این راه از تراکم قانونگذاری جلوگیری کرد. چرا که سیاست‌های کلی نظام ابلاغ شده ولی مجلس نسبت به قانونگذاری برای آن اقدامی انجام نداده است.

ابراهیمی با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر انقلاب باید نمایندگان نظارت‌ها به دستگاه‌های مختلف را با جدیت پیگیری کنند، تصریح کرد: اگر نمایندگان در امور نظارتی خود به دنبال تسویه حساب شخصی باشند و مسائل مردم را درنظر نگیرند، قطعا نکوهیده بوده و مورد رضای خداوند نیست.

این نماینده مجلس اضافه کرد: هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان باید به وظایف خود به درستی عمل کند و اگر نماینده‌ای اقدام ناشایستی انجام می‌دهد، هیات نظارت برخورد لازم را انجام دهد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی به حضور فعال مجلس در عرصه جهانی و مسائل بین المللی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حضور فعال در بین المجالس و واکنش به موقع مجلس نسبت به تحولات جهانی از جمله مواردی است که باید نمایندگان به آن توجه کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه رئیس جمهور میدان دار همه بخش‌های کشور است، یادآور شد: رئیس جمهور مسئولیت سنگینی برای انتخاب اعضای کابینه دارد و باید افرادی صادق، متدین، معتقد به جمهوری اسلامی، دین مدار با نگرش ملی بدون توجه به نگرش مذهبی، قومی و حزبی برای ایجاد امید در کشور شکل دهد و باید در این راه مجلس به رییس جمهور منتخب کمک کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: این رویه سبب کارآمدی دولت چهاردهم خواهد شد و قطعا مجلس هم رای اعتماد به این کابینه خواهد داد.

وی ابراز امیدواری کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مجلس و دولت به مانند سابق به مسائل فلسطین و غزه توجه ویژه نشان دهند تا شرایطی ایجاد شود تا اقتدار ملت اسلامی در تمام عالم هستی پدیدار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha