عقیل اعتمادی: آرزویم مربیگری در تیم‌ ملی ایران یا هلند است/ به ما می‌گویند اتلتیکومادرید

تهران-ایرنا- عقیل اعتمادی دروازه‌بان سابق تراکتور و عضوی از کادرفنی آلمره‌سیتی در لیگ برتر هلند، مربیگری را سخت‌تر از بازیگری می‌داند و آرزویش مربیگری در تیم ملی ایران یا هلند است.

به گزارش ایرنا، عقیل اعتمادی را از دوران حضورش در تراکتور و ایستادن او درون دروازه پرشورها به یاد داریم. دروازه‌بانی که از هلند به لیگ ایران منتقل شد و در همان مقطع کوتاه هم نشان داد اصول حرفه‌ای گلری را خوب بلد است.

اعتمادی البته در یک مقطع دیگر پیراهن صنعت نفت‌ آبادان را هم پوشید و باز هم برای مدت کوتاهی در لیگ ایران حضور داشت. او دو فصل قبل همراه با آلمره‌سیتی و به عنوان دروازه‌بان اول به لیگ برتر هلند صعود کرد، اما بلافاصله کفش‌هایش را آویخت و از فوتبال خداحافظی کرد.

او بعد از خداحافظی از فوتبال به عنوان مربی دروازه‌بان‌های آلمره‌سیتی در سطح اول فوتبال باشگاهی در هلند (اردی‌ویزه) انتخاب شد و اولین تجربه خود را در این بخش پشت سر گذاشت.

آلمره‌سیتی بر خلاف پیش‌بینی‌ها در میانه‌های جدول قرار گرفت تا اعتمادی فصل بعد را هم در لیگ برتر هلند سپری کند. با او بعد از پایان یک فصل سخت و پرفشار گفت و گو کردیم.

او به خبرنگار ایرنا گفت که فکر نمی‌کرد مربیگری سخت‌تر از دروازه‌بانی باشد.

متن گفت‌وگوی وی را در زیر می‌خوانید:

_ به عنوان اولین مربی ایرانی، حضور در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی هلند را تجربه کردی. هر چند مربی دروازه بان‌ها بودی اما می‌خواهم از تجربه‌ات برای‌مان بگویید.

تجربه بسیار خوبی بود و فکر نمی‌کردم مربیگری اینقدر سخت باشد. وقتی بازی شروع می‌شود دیگر خیلی چیزها دست مربی نیست. بازیکنان داخل زمین هستند و ما بیرون. زمان بازی خودت می‌توانستی سرنوشت را درون زمین عوض کنی، اما در مربیگری این امکان مهیا نیست. به همین خاطر معتقدم مربیگری دشوارتر از دوران بازی است.

_ آلمره‌سیتی فصل قبل در لیگ برتر هلند حضور داشت. چه شد که شما پیش‌بینی‌ها را بر هم زدید و سقوط نکردید؟

ما فصل قبل برای اولین بار در تاریخ باشگاه آلمره‌سیتی در لیگ برتر هلند یا همان اردی‌ویزه حضور داشتیم. تاکتیک ما شبیه اتلتیکومادرید بود. دفاع و ضد حمله با جنگندگی بالا. خیلی محکم بازی می‌کردیم و همه تیم‌ها از ما می‌ترسیدند. ۹ کلین‌شیت ثبت کردیم و فکر می‌کنم بعد از پی اس وی آیندهوون و یکی دو تیم دیگر بهترین خط دفاع لیگ بودیم.

_ به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها حتماً در ثبت این آمار نقش داشتی. اینطور نیست؟

من به جز دروازه‌بان‌ها با مدافعان هم کار می‌کردم. بخصوص روی کرنرها و ضربات ایستگاهی. به جز اینکه خط دفاع ما خوب بود، توانستیم گل‌های زیادی هم بزنیم. خب در همه جای دنیا بخشی از آمار خوب خط دفاع و دروازه هم متعلق به مربی دروازه‌بان‌ها است. هدف ما این بود که کم گل بخوریم و بیشتر گل بزنیم که خوشبختانه این اتفاق هم رخ داد.

عقیل اعتمادی: آرزویم مربیگری در تیم‌ ملی ایران یا هلند است/ به ما می‌گویند اتلتیکومادرید

_ فکر می‌کنم بودجه تیم شما کمتر از بقیه بود ....

دقیقاً و با توجه به همین مسأله هیچکس فکر نمی‌کرد در لیگ بمانیم. البته ابتدای فصل و بعد از ۵ بازی تنها یک امتیاز داشتیم. تصور همه این بود که سقوط می‌کنیم اما هر چه از مسابقات گذشت بهتر شدیم و به هماهنگی رسیدیم. جالب است بدانید که ۵ هفته مانده به پایان رقابت‌ها توانستیم بقای خودمان را قطعی کنیم.

_ برنامه‌ات برای ادامه مربیگری چیست؟ در آلمره‌سیتی می‌مانی؟

حداقل دو سه سال دیگر در آلمره‌سیتی می‌مانم و بعد هم تلاش می‌کنم به یک باشگاه بزرگتر در هلند بروم. چند سال بعد هم هدفم حضور در یک باشگاه بزرگ اروپایی است. البته علاقه‌مند به کار به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها در تیم‌های ملی ایران و هلند هم هستم. این آخری، از آرزوهای من است.

_ آلمره‌سیتی شبیه کدام تیم ایرانی است؟

شبیه هوادار. آلمره‌سیتی ۱۵ سال است با تیم حرفه‌ای در مسابقات شرکت می‌کند اما فصل قبل برای اولین بار در اردی‌ویزه حضور داشت. مسئولان آلمره‌سیتی الان در تلاش برای بزرگ کردن ورزشگاه هستند و بلیت مسابقات فصل بعد را هم فروخته‌اند. آلمره‌سیتی در هلند خیلی معروف شده و خوشحالم که عضوی از این باشگاه هستم.

_ در تراکتور و صنعت نفت آبادان تجربه بازی داری. لیگ ایران را دنبال می‌کنی؟

آنطور که باید و شاید، نه. اگر بتوانم برخی از مسابقات را می‌بینم. البته زمان تمرین ما با زمان برگزاری لیگ ایران یکی است و به همین دلیل شرایط تماشای مسابقات را خیلی ندارم. اگر بشود بازی‌های تراکتور را می‌بینم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha