۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 5613
کد خبر: 85544772
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پسرفت بودجه انگلیس در حوزه هنر

۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۴
کد خبر: 85544772
پسرفت بودجه انگلیس در حوزه هنر

تهران- ایرنا- گزارش‌ها نشان می‌دهد در حالی که آلمان، فرانسه و فنلاند هر کدام تا ۷۰ درصد هزینه‌های فرهنگی را افزایش داده‌اند،انگلیس بودجه خود را ۶ درصد کاهش داده است.

به گزارش ایرنا، گزارش های هنری اخیر حاکی از آن است که بریتانیا در شرایط بحرانی قرار دارد و سطوح سرمایه‌گذاری و توسعه بسیار پایین‌تر از اکثر کشورهای اروپایی است.

تجزیه و تحلیلی که به طور انحصاری با آبزرور به اشتراک گذاشته شده نشان می‌دهد در حالی که بریتانیا از سال ۲۰۱۰ کل بودجه فرهنگی خود را ۶ درصد کاهش داده است، آلمان، فرانسه و فنلاند هر کدام هزینه‌های خود را تا ۷۰ درصد افزایش داده‌اند.

یافته‌های گزارش «بحران» دانشگاهی که از تحقیقات انجام‌ شده توسط دانشگاه وارویک و گروه فشار کمپین برای هنر تهیه شده است، در مجلس اعیان به گروهی از رهبران هنری و سیاستمداران از جمله وزیر جدید اعلام خواهد شد.

با نگاهی به سطوح حمایت و سرمایه‌گذاری بین دو دوره مقایسه‌ای تاریخ اخیر، ۱۰-۲۰۰۹ و ۲۰۲۲-۲۳، گزارش وضعیت هنرها افت زیادی در هزینه‌های هر نفر به صورت واقعی نشان داده است.

بودجه درآمد دولت محلی از فرهنگ و خدمات مرتبط به میزان ۳۹ درصد در اسکاتلند، ۴۰ درصد در ولز و ۴۸ درصد در انگلیس کاهش یافته است که بخشی از آن به دلیل افزایش هزینه‌ها و تقاضا برای خدمات قانونی مانند مراقبت‌های اجتماعی است. بودجه اصلی برای حمایت DCMS از سازمان‌های فرهنگی با ۱۸ درصد کاهش به تنها ۰.۱۷ درصد از کل هزینه‌های عمومی برای هر نفر رسیده است و بودجه اصلی که از شوراهای هنری خارج می‌شود در انگلیس ۱۸ درصد، در اسکاتلند ۲۲ درصد، در ولز ۲۵ درصد و در ایرلند شمالی ۶۶ درصد کاهش یافته است.

این تحقیق همچنین یک مشکل بزرگ را برای آموزش هنر شناسایی می‌کند، با «کاهش بودجه و به حاشیه راندن هنر در مدارس دولتی انگلیسی» که آنچه را گزارش به عنوان «کاهش فاجعه‌بار در مشارکت و ثبت‌نام» توصیف می‌کند. این گزارش رکود در آموزش هنر و اشتغال را برجسته می‌کند، به‌ طوری‌ که ورودی‌های GCSE و A-level در رشته‌های هنری به ترتیب ۴۷ درصد و ۲۹ درصد از سال ۲۰۱۰ کاهش یافته‌اند.

در خلاصه‌ای از این کسری رو به رشد علمی، این گزارش ادعا می‌کند: آموزش هنر با چالش‌های مهمی مواجه است، از فرصت‌های نابرابر در سال‌های اولیه تا تعطیلی دوره‌ها در دانشگاه‌های سراسر کشور.

هایدی اشتون محقق ارشد دانشگاه وارویک، به آبزرور گفت: کاهش‌های ۱۰ ساله ارائه‌ شده در این گزارش نشان‌ دهنده فقدان حمایت در همه زمینه‌ها، از بودجه گرفته تا آموزش و اشتغال است، بنابراین آنچه لازم است یک تغییر اساسی در تفکر ما در مورد نقش هنر در جامعه این گزارش معیار و اطلاعاتی را برای تصمیم‌گیری برای آینده‌ای عادلانه‌تر ارائه کرده است.

این گزارش همچنین درآمد متخصصان هنر در بخش فرهنگی را مورد بررسی قرار داد و دریافت که آنها به طور مداوم کمتر از میانگین بریتانیا هستند و شکاف‌های دستمزد منطقه‌ای و جنسیتی مشخصی دارند. اینها زمانی که صحبت از مهارت‌های پیشه‌وری به میان می‌آید بیشتر مشهود بود، جایی که مردان ۷۰ درصد بیشتر از زنان درآمد دارند.

جک گمبل مدیر کمپین برای هنر، پیش از انتشار این گزارش، گفت: گزارش وضعیت هنر نشان می‌دهد که اوضاع حتی بدتر از آن چیزی است که ما می‌ترسیدیم. بریتانیا اکنون یکی از پایین‌ترین سطوح بودجه عمومی برای هنر و فرهنگ را در میان کشورهای اروپایی دارد. سرمایه‌گذاری دولت محلی و ورودی‌های موضوع هنر در GCSE هر دو از سال ۲۰۱۰ تقریباً به نصف کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha