۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱
کد خبر: 85544820
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم محبوبیت پایین کابینه کیشیدا بین مردم ژاپن

تهران-ایرنا- نظرسنجی انجام شده توسط خبرگزاری کیودو نشان می‌دهد که میزان محبوبیت کابینه «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن با وجود رشد ۲.۴ درصدی و رسیدن به ۲۴.۶ درصد، همچنان و برای نهمین ماه پیاپی کمتر از ۳۰ درصد باقی مانده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو، براساس نتایج این نظر سنجی، میزان محبوبیت کابینه فومیو کیشیدا بین مردم ژاپن برای نهمین ماه متوالی از نوامبر سال گذشته (آبان ۱۴۰۲) کمتر از ۳۰ درصد بوده است.

برخلاف محبوبیت پایین حزب حاکم ژاپن در بین مردم، ۵۱.۲ درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، معتقدند که در انتخابات بعدی تعداد کرسی های این حزب به اندازه تعداد کرسی‌های احزاب مخالف باشد.

با توجه به رسوایی‌های اخیر در وزارت دفاع و «نیرو های دفاع از خود» ژاپن در مورد سواستفاده از اطلاعات حساس در شاخه دریایی، ۴۸.۲ اعتقاد داشتند مینورو کی‌هارا وزیر دفاع این کشور باید با استعفا از سمت خود، مسوولیت این رسوایی‌ها را بر عهده بگیرد. این در حالی است که ۴۶.۱ درصد این کار را غیرضروری دانستند.

ریو ساکای فرمانده نیروی دریایی این کشور جمعه هفته گذشته (۲۹ تیر) در پی رسوایی های پیش آمده از سمت خود استعفا داد.

در میان احزاب سیاسی، میزان محبوبیت حزب حاکم ژاپن ۳۳.۱ درصد بود، در حالی که این رقم برای حزب اصلی مخالف دولت یعنی «حزب دموکراتیک قانون اساسی ژاپن» ۱۰.۱ درصد و حزب نوآوری ژاپن هم ۶.۶ درصد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha