۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۱۸
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85544917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: صادرات خوزستان در سه ماهه دوم امسال رشد چشمگیری داشته باشد

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان گفت: ۲ میلیارد دلار صادرات از خوزستان در سه ماهه امسال رقم قابل انتظار از تاجران استان نیست و باید در سه ماهه دوم رشد چشمگیری در صادرات مشاهده شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: اتاق‌های بازرگانی استان تجزیه و تحلیل برای جهت‌گیری صادرات بیشتر را انجام دهند.

وی همچنین با ابراز گله‌مندی از سودآوری پایین محصول خرما در استان به عنوان یکی از محصولات راهبردی خوزستان افزود: با توجه به مصرف انرژی و هزینه و نیروی زیادی که برای تولید خرما انجام می‌شود برای سودآوری بیشتر از این بخش باید به سمت تولید خرمای مورد درخواست بازار جهانی حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: کشاورزان باید به گونه‌ای عمل کنند که از تولید تا فرآوری و صادرات محصولات کشاورزی پای کار باشند.

استاندار خوزستان در ادامه با بیان این که کشور عراق با تداوم امر تجارت در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی در مرزهای استان استقبال کرد افزود: البته در کشور عراق به دلیل نداشتن زیرساخت لازم برای جایگزینی مسیر عادی تجارت در ایام اربعین باید سازو کار دیگری به عنوان‌ مثال تعیین زمان مشخص برای صادرات در نظر گرفته شود.

در ایام اربعین حسینی زائران عتبات عالیات برای عزیمت به کشور عراق از ۲ مرز تجاری چذابه و شلمچه خوزستان تردد می‌کنند که در این ایام صادرات از مرزهای استان متوقف می شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی بیشتری بین خوزستان و کشور عراق برای تداوم فعالیت بازرگانان در ایام اربعین حسینی در مرزهای خوزستان انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، خوزستان از سال ۱۳۹۰ در ایام اربعین‌حسینی میزبان هزاران زائر عتبات عالیات برای عزیمت به کشور عراق از مرزهای چذابه و شلمچه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha