۵۸۴۰ شهروند قزوینی به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کردند

قزوین - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی قزوین گفت: پنج هزار و ۸۴۰ شهروند قزوینی طی سه ماهه نخست سال جاری به کلینیک‌های تخصصی دیابت و فشار خون استان مراجعه کردند.

اورنگ شیخ‌بگلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در همین رابطه و با مراجعه این تعداد شهروند به مراکز تخصصی،‌ ۱۵۰ مورد در معرض دیابت، ۵۰ مورد بیمار دیابتی جدید و ۱۵۰ مورد نیز مبتلا به فشار خون شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: خدمات بهینه و هدفمند در کلینیک دیابت و فشار خون ارایه می شود و پرستار ارزیاب از نظر معاینات قد و وزن، معاینه دست و پا، مشاوره تغذیه، مشاوره پزشک عمومی و اصلاح داروها اقدامات درخور توجهی انجام می دهند.

شیخ‌بگلو گفت: سرطان روده بزرگ، سینه و دهانه رحم و بیماریهای مادرزادی قلبی نوزادان نیز در مراکز درمانی استان غربالگری شده که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ مورد سرطان سینه و ۶ مورد سرطان روده بزرگ نیز شناسایی شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی قزوین خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی استان دارای ۲ اداره‌کل شامل امور مربوط به مباحث بیمه‌ای‌ و مدیریت درمان مستقل است و ۲ بیمارستان رازی و بیمارستان تاکستان تحت پوشش مدیریت درمان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha