شهروندان خمینی برای بهره‌مندی از سرانه سلامت پرونده الکترونیک را تکمیل کنند

خمین - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: شهروندان این شهرستان به منظور برنامه سلامت خانواده (پزشکی خانواده و نظام ارجاع) و بهره‌مندی یکسان از سرانه سلامت، باید پرونده الکترونیک خود را تکمیل کنند.

دکتر سجاد رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در راستای اجرای برنامه سلامت خانواده (پزشکی خانواده و نظام ارجاع) تمام افراد به‌طور یکسان از سرانه سلامت و اجرای اصول عدالت در سلامت بهره‌مند می‌شوند.

وی تاکید کرد: نگاه به پزشک خانواده بهداشتی است نه درمانی، پزشک باید بیماریابی کند و تشخیص صحیح دهد.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار کرد: اگر فردی به بیماری شدید مبتلا نشده باشد تا زمان بهبودی دارو دریافت می‌کند و اما اگر نیاز به ارجاع به سطوح بالاتر و بستری داشته باشد، به سطح بالاتر ارجاع داده می‌شود.

رحیمی ادامه داد: در این طرح، شبکه هوشمند و الکترونیک است و می‌توان میزان شیوع فشارخون، دیابت و بیماری‌های منطقه‌ای را به‌ راحتی شناسایی کرد.

وی توضیح داد: در این طرح نسخه و پرونده‌ها الکترونیک است و همه افراد باید پرونده الکترونیک داشته باشند و سوابق آن‌ها مشخص باشد تا با پرونده ارجاع داده شوند.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین بابیان اینکه با اجرای این طرح، تشخیص و درمان تسریع پیدا می‌کند، افزود: هزینه‌های پرداختی افراد از این طریق بسیار کاهش می‌یابد.

رحیمی خاطرنشان کرد: شهروندان فاقد هرگونه بیمه درمانی در صورت تمایل و استفاده از خدمات بیمه‌ای در برنامه سلامت خانواده شهری (پزشکی خانواده و نظام ارجاع) ابتدا باید نسبت به تکمیل پرونده الکترونیک خود در پایگاه‌های سلامت شهری اقدام و سپس به اداره بیمه سلامت شهرستان خمین مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha