رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: نتانیاهو از مساله اسرا به عنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کند

تهران-ایرنا- رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از نخست وزیر این رژیم انتقاد کرد و گفت که «بنیامین نتانیاهو» از مساله اسرای صهیونیست به عنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «یائیر لاپید» در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: اعلام نتانیاهو مبنی بر اینکه هیات (رژیم) اسرائیل برای از سرگیری مذاکرات به دوحه نخواهد رفت، مگر روز پنجشنبه، لکه ننگ و تمسخر سیاسی ننگین است.

وی تاکید کرد که نتانیاهو از مساله اسرای صهیونیست به عنوان ابزار سیاسی برای برآورده کردن نیازهای خود استفاده می‌کند، بدون اینکه به عنوان رئیس کابینه، به اسرا اهمیت دهد.

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی افزود که مساله مهم برای نتانیاهو تنها سخنرانی در کنگره است و زندگی انسانها و اسرای صهیونیست اهمیتی ندارد.

لاپید پیش از این خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود: نتانیاهو؛ اگر نمی‌خواهی به کنگره (آمریکا) توافقی را درباره اسرا اعلام کنی پس نرو، در دفترت بنشین تا توافق حاصل شود.

وی خطاب به نتانیاهو افزود: اگر توافقی در کار نیست، برای پیشنهاد دادن توافقی دیگر (به آمریکا) نرو.

یک رسانه صهیونیستی یکشنبه شب اعلام کرد که هیأت مذاکره‌ کننده برای پیشرفت در مذاکرات با حماس چراغ سبز دریافت کرده است.

روزنامه «یدیعوت آحارنوت» چاپ سرزمین‌های اشغالی به نقل از منابع آگاه افزود که جلسه نتانیاهو و اعضای هیأت مذاکره کننده و فرماندهان دستگاه‌های امنیتی مثبت بوده است.

از سوی دیگر، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن تایید تصمیم اعزام هیات مذاکره کننده به دوحه قطر در پنجشنبه این هفته اعلام کرد که این اقدام پس از بررسی پنج ساعته صورت گرفته است.

این سازمان افزود که محور بحث و بررسی نتانیاهو شامل پیامدهای توافق اسرا با حماس و تاثیر آن بر حوادث جاری در شمال سرزمین های اشغالی و نیز حوادث جاری با انصارالله بوده است.

همچنین دفتر نتانیاهو اعلام کرد که او روز سه شنبه، یک روز قبل از سخنرانی در نشست مشترک کنگره، با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن دیدار خواهد کرد.

دفتر نتانیاهو در بیانیه ای اعلام کرد که وی صبح روز دوشنبه سرزمین‌های اشغالی را ترک خواهد کرد.

این اولین سفر نخست وزیر رژیم اسرائیل به خارج، از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر۲۰۲۳ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha