۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85545271
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

صدور ۶۹ فقره گواهی تأییدیه آسانسور در ایلام

۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲
کد خبر: 85545271
صدور ۶۹ فقره گواهی تأییدیه آسانسور در ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: در جریان ۱۹۰ فقره بازرسی توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار طی سال جاری، ۶۹ فقره گواهی تأییدیه برای آسانسورهای استان صادر شده است.

"یادگار محمدی" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اجباری بودن استاندارد آسانسورها، بازرسی از آسانسورهای ساختمان‌های عمومی و همچنین دستگاه‌های دولتی و مراکز درمانی و غیره در دستور کار این اداره کل بوده و توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار در استان انجام می‌شود.

وی افزود: برای اطمینان از برقراری شرایط ایمنی آسانسورها، لازم است آسانسورهای فعال، سالانه توسط شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده و بازرسی شوند.

محمدی بیان کرد: کاربران آسانسور می‌توانند با ارسال شناسه ملی ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از آخرین وضعیت بازرسی آن مطلع شوند.

مدیرکل استاندارد استان ایلام خاطرنشان کرد: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های دارای صلاحیت و بازرسی ادواری سالیانه آسانسور، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور است.

وی با اشاره به استقرار سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی http://lift.ison.gov.ir به منظور نظارت بیشتر بر فرآیند استانداردسازی در سطح استان، گفت: دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور تنها از طریق این سامانه قابل پیگیری خواهد بود.

به گزارش ایرنا، به گفته مدیرکل استاندارد استان ایلام همشهریان عزیز ایلامی‌می توانند در صورت مشاهده آسانسور بدون تأییدیه، موضوع را از طریق این اداره کل و یا با ارسال پیامک به سامانه بررسی شکایات استاندارد ایلام به شماره ۵۰۰۰۱۱۵۱۷ پیگیری لازم را انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha