مردم خراسان‌شمالی از اتراق در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: فعالیت سامانه بارشی جدید در استان سبب سیلابی شدن رودخانه ها خواهد شد از این رو توصیه می شود مردم از اتراق در حریم رودخانه ها خودداری کنند.

نوربخش داداشی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه بارشی جدید فردا در استان فعال می شود که در این باره هشدار سطح زرد صادر شده است.

وی افزود: فعالیت این سامانه سبب وزش باد لحظه ای شدید، در پاره ای نقاط سبب رگبار باران و رعد و برق می شود همچنین در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: این سامانه از ظهر فردا استان را تحت تاثیر قرار می دهد و فعالیت آن تا اوایل سه شنبه شب ادامه دارد.

وی افزود: این سامانه بارشی مناطق مختلف از جمله نیمه شرقی استان بویژه فاروج، بام و صفی آباد، نیمه شرقی راز و جرگلان، شمال بجنورد و شیروان و نیمه شرقی اسفراین را در بر می گیرد.

داداشی خاطرنشان کرد: با توجه به رگباری بودن بارش ها، جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی شده است از این رو توصیه می شود گردشگران، طبیعت گردان و مردم از رودخانه ها فاصله بگیرند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha