دمای هوای قزوین به آستانه ۴۰ درجه می رسد

۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبر: 85545365
دمای هوای قزوین به آستانه ۴۰ درجه می رسد

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از افزایش دمای هوای اکثر مناطق قزوین به آستانه ۴۰ درجه سانتیگراد در روزهای پایانی هفته خبر داد.

مریم بهروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای طی چند روز آینده در ساعات بعدازظهر و شب گذر متناوب امواج کم دامنه سبب افزایش ابر، گاهی وزش باد لحظه ای و در پاره ای مناطق بارش های رگباری با احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در ساعات روز جو استان قزوین پایدار است، ادامه داد: وزش بادهای نسبتا شدیدی شمالی برای امروز دوشنبه/ یکم مرداد/ به ویژه در کانال بادی استان و شهرهایی چون کوهین، تاکستان و بویین زهرا وجود دارد.

بهروزی به دمای هوا در روزهای هفته جاری اشاره کرد و گفت: کاهش نسبی دما برای امروز و افزایش نسبی دما برای سه شنبه وجود دارد که در روز چهارشنبه نیز با توجه به هوای گرمی که در سطح منطقه استقرار می یابد، در اکثر مناطق استان دما به آستانه ۴۰ درجه خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۳ و بویین زهرا با ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت بین ۱۹ تا ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha