سیستم انرژی هیدروژنی و ذخیره‌سازی زیرزمینی هیدروژن کتاب شد

تهران- ایرنا- کتاب سیستم انرژی هیدروژنی و ذخیره‌سازی زیرزمینی هیدروژن: رویکردی زیست محیطی به تامین انرژی‌های نو به ‌عنوان مرجعی کمک‌کننده در ذخیره‌سازی زیرزمینی هیدروژن، پروژه‌های تجاری و آزمایشی، رفتارهای مختلف گاز هیدروژن، توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان جهاد دانشگاهی، در شرایطی که افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای در جو به طور نامطلوبی به گرمایش جهانی منجر شده است، تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر و پاک به جای منابع انرژی مبتنی بر سوخت‌های فسیلی در سراسر جهان جذابیت زیادی پیدا کرده است.

در راستای جایگزین کردن انرژی‌های نو، هیدروژن (H۲) به عنوان فراوان‌ترین عنصر در طبیعت تقریباً یک انرژی جدید تمام نشدنی است و با ارزش حرارتی بسیار بالا و به دلیل کاربردهای متنوع آن، مانند موتورهای احتراق داخلی و توربین‌های برق، سنگ بنای اقتصاد جهانی در قرن بیست و یکم خواهد بود.

با بررسی و شناخت انرژی هیدروژنی متوجه خواهیم شد که ورود به اقتصاد مبتنی بر هیدروژن مستلزم سیستم ذخیره‌سازی کارآمد، ایمن و با ظرفیت بالای ذخیره‌سازی هیدروژن خواهد بود، به همین دلیل است که جذاب‌ترین سیستم ذخیره‌سازی هیدروژن در دنیا، سیستم ذخیره‌سازی زیرزمینی و بخصوص در مخازن تخلیه شده نفت و گاز است.

در این کتاب سعی شده است، بررسی جامعی بر خواص ویژه هیدروژن، سیستم‌های ذخیره‌سازی هیدروژن و عوامل تاثیرگذار انجام شود تا با شناسایی دقیق مکانیسم‌ها، ظرفیت‌ها و موانع موجود، الهام‌بخش مطالعات بعدی شده و گامی در جهت پیشرفت به سمت اقتصاد سبز مبتنی بر استفاده از هیدروژن برداشته شود.

این کتاب برای اولین بار به بررسی جامع سیستم انرژی هیدروژنی، مکانیسم‌های ذخیره‌سازی و ذخیره‌سازی زیرزمینی هیدروژن پرداخته و با ارائه نگاهی جامع به تمام مراحل حیاتی این صنعت، اطلاعات قابل اعتمادی در رابطه با انرژی هیدروژن، اقتصاد هیدروژنی، ذخیره‌سازی هیدروژن و دیگر زمینه‌های مرتبط را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

کتاب «سیستم انرژی هیدروژنی و ذخیره‌سازی زیرزمینی هیدروژن: رویکردی زیست محیطی به تامین انرژی‌های نو» به نویسندگی کمند قاسمی، آرش ابراهیمی و یوسف کاظم‌زاده» در ۷ فصل شامل هیدروژن و انرژی هیدروژنی، مقدم‌های بر سیستم انرژی هیدروژن و دیدگاه‌های جهانی ،‌ اهمیت و چالش‌های ذخیره‌سازی هیدروژن ،‌ سیستم‌های ذخیره‌سازی قابل حمل هیدروژن ، سیستم‌های ذخیره‌سازی زیرزمینی هیدروژن (USS ) ، ذخیره‌سازی زیر زمینی هیدروژن در مخازن تخلیه شده نفت و گاز (چالش‌ها، محدودیت‌ها و مزایا) ، شبیه‌سازی و مدل‌سازی در ذخیره‌سازی زیرزمینی و ارزیابی چرخه عمر (LCA) منتشر شده است.

این کتاب با هدف فهم و کاربرد روش‌های نوین برای برنامه‌های کاربردی در پروژه‌های ذخیره‌سازی هیدروژن در اختیار خوانندگان قرار گرفته و برای استفاده دانشجویان، اعضای هیات علمی و پژوهشگران تالیف شده است.

علاقه‌مندان به تهیه کتاب می‌توانند به پایگاه اینترنتی ۱۶book مراجعه و یا با شماره تلفن ۶۷۶۴۱۲۱۵-۰۲۱ (انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف) تماس بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha