۵۰۰ مشترک خانگی برق در یزد اخطار قطع گرفتند/ تابستان، خاموشی نداریم

یزد- ایرنا- مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: برای ۵۰۰ مشترک پر مصرف خانگی در استان، اخطار قطع صادر و پیامک برای آنها ارسال شده که در صورت بی‌توجهی، انشعاب آنها بدون اعلام قبلی قطع می‌شود.

به گزارش ایرنا "علی جم" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بنا بر اسناد و تکالیف بالادستی، مشترکانی که بیش از ۲.۵ درصد برابر الگوی مصرف برق، مصرف داشته باشند مشترک پر مصرف و مشمول محدودیت و اخطار شده و بهای برق برای آنها به طور کامل محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مشترکانی که بیش از چهار برابر الگوی مصرف برق، مصرف داشته باشند مشترکان بد مصرف هستند که ۲ بار برای ان‌ها اخطار فرستاده می شود و در صورت اصلاح نشدن مصرف، برق آنها بدون اعلام قبلی قطع می‌شود.

جم، تعداد مشترکان شرکت توزیع برق استان را ۶۳۴ هزار و ۱۳۶مشترک بیان کرد و افزود: از این تعداد ۵۰۰ مشترک بد مصرف هستند و ۷۵ درصد زیر الگو، برق مصرف می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد الگوی مصرف در استان از خرداد تا شهریور را ۳۰۰ کیلو وات و در بقیه ماهها ۲۰۰ کیلو وات بیان کرد .

تابستان امسال خاموشی برق نداریم

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در ادامه گفت: در تابستان امسال با برنامه ریزی‌هایی که شده در استان خاموشی برق نداریم مگر اینکه نیروگاهی از مدار خارج شود یا شرایط اضطراری پیش آید که خاموشی اعمال شود.

وی اضافه کرد: بیشترین مصرف برق در زمان اوج مصرف ، مربوط به بخش خانگی است که ۵۸ درصد برق در این بخش مصرف می شود که علت ان استفاده از وسایل سرمایشی است.

جم زمان اوج مصرف برق را در ساعات ۱۱ تا ۱۷ عصر و ۱۹:۳۰ تا ۲۳ شب بیان کرد و افزود: شهروندان از وسایل برقی پر مصرف در این ساعات خودداری کنند.

مدیر عامل توزیع برق استان یزد طول شبکه های برق فشار ضعیف و فشار متوسط استان را ۲۱ هزار کیلومتر بیان کرد و گفت: اکنون مصرف برق استان به ۲ هزار و ۱۸۵ مگاوات رسیده که سهم شرکت توزیع برق استان یکهزار و ۱۳۸ مگاوات می باشد.

 وی با بیان اینکه ۹۹.۷۴ درصد خانوارهای روستایی و ۹۶.۹ درصد چاه‌های کشاورزی استان برقدار هستند افزود: ۱۰۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان در مدار بهره برداری است که ۱۷ مگاوات آن در حوزه شرکت توزیع برق استان هست.

جم با اشاره به سهم استان در احداث نیروگاه خورشیدی به میزان ۲ هزار مگاوات طی چهار سال اظهار کرد: برای ساخت یکهزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه سرمایه‌گذار آن مشخص شده و از این تعداد یک هزار مگاوات در حال عملیات اجرایی است که امیدواریم حداکثر تا ۱.۵ سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha