۱۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲
کد خبر: 85587852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یازدهمین دوره مسابقات سراسری رباتیک در یزد آغاز شد+فیلم

یزد- ایرنا- یازدهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی «آریانا» در ۲ مقطع ابتدایی و متوسطه روز پنجشنبه با حضور ۴۴۰ شرکت کننده از سراسر کشور در یزد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رییس کمیته فنی مسابقات و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: مسابقات طی ۲ روز در رشته‌های مختلف به خصوص رالی سرعت، جنگجو، بالاور وزنه، ربات کارخانه‌ای، فوتبالیست‌ها، بسکتبالیست‌ها و نمایش آزاد پیگیری می‌شود.

"محمدرضا جناب زاده " در حاشیه برگزاری مسابقات در نشستی با خبرنگاران استان با بیان اینکه ۱۱۰ تیم از یزد در رقابت‌ها حضور دارند، ارتقای سطح علمی، خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان، تقویت کار گروهی، آشنایی با فناوری‌های نوین، آشنایی با رشته‌های جدید دانشگاهی و فراهم کردن زمینه‌ برای علاقه مندان که توانایی‌های خود را باور کنند را از دیگر اهداف برگزاری مسابقات اعلام کرد.

همچنین "محمدرضا احمد زاده " عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد به اهمیت برگزاری مسابقات در استان با همکاری سایر بخش‌ها اشاره و از تلاش ۵۰ عوامل اجرایی و داوران قدردانی کرد که همه ساله به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

همچنین " فاطمه شمسایی " مسول اجرایی مسابقات گفت: این رقابت‌ها همه ساله با استقبال خوب دانش آموزان به صورت مراحل مختلف از مرحله شهرستان، استان و کشوری در قالب تیم‌های مختلف در فضایی همراه با انگیزه و رقابت‌ها سازنده برگزار و نقش مهمی در ارتقای علمی و فنی شرکت کنندگان دارد.

وی بیان کرد: یکی از نتایج خوب برگزاری مسابقات رباتیک دانش آموزی با حضور علاقه مندان از سراسر کشور این است که از همین افراد در آینده در امور مرتبط و بر حسب نیاز استفاده می‌شود و ایجاد زمینه لازم برای ظهور ظرفیت‌ها خواهد بود.

همچنین "علی مشیری نیا " مسئول روابط عمومی و رسانه مسابقات رباتیک دانش آموزی کشور در یزد از همکاری خبرنگاران و فعالان رسانه در موضوع مهم اطلاع رسانی و انعکاس اخبار و گزارشات قدردانی کرد و تداوم آن را تا روز پایانی خواستار شد.

در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

استان یزد با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha