صنعت و نفت گچساران همه بیمه شدگان تامین اجتماعی را زیر پوشش درمانی قرار می دهد

یاسوج - ایرنا -مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقدمات افزایش خدمات رسانی درمانی صنعت نفت گچساران به همه بیمه شدگان تامین اجتماعی فراهم شد.

به گزارش ایرنا ، یونس محمودیان روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه در یاسوج افزود: بیمارستان صنعت نفت گچساران از معدود مراکز درمانی کهگیلویه وبویراحمد است که با بیمه تامین اجتماعی تفاهم نامه همکاری ندارد و تنها بیمه شدگان شرکت نفت را زیر پوشش دارد.

وی بیان کرد: براساس پیگیری های انجام شده و توافق های صورت گرفته با مسوولان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به منظور فراهم شدن شرایط استفاده همه بیمه شدگان از خدمات این بیمارستان تفاهم نامه ای بسته می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:پس از بسته شدن این تفاهم نامه که قرار است به زودی عملیاتی شود بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان صنعت نفت شهر دوگنبدان مراجعه کنند.

محمودیان تاکید کرد:هم اکنون بیمه تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد با ۶۶۱ موسسه درمانی دولتی و خصوصی در قالب خدمات ویزیت،آزمایشگاه،فیزیوتراپی، رادیولوژی و بستری قرارداد همکاری دارد.

انجام جراحی معده اسلیو

وی تاکید کرد:انجام جراحی معده اسلیو در بیمارستان شهدای گمنام شهر یاسوج از خدمات جدیدی است که به تازگی برای نخستین بار در استان انجام شده است.

جراحی اسلیو معده به انگلیسی Gastric sleeve surgery یا گاسترکتومی اسلیو، نوعی عمل لاغری برای کاهش وزن است که در طی آن قسمت زیادی از معده برداشته می‌شود.

محمودیان عنوان کرد:امسال برای فراهم کردن انجام این عمل جراحی در استان تجهیزات مورد نیاز لاپارسکوپی به قیمت ۴۰ میلیارد ریال خریداری و پزشک فوق تخصص آن دکتر لطف الله عابدی نیز فعالیت می کند.

وی همچنین از تجهیز مراکز دیابت کهگیلویه وبویراحمد در شهر دوگنبدان و دهدشت خبر داد و افزود: این مراکز تجهیزات دیگری نیاز دارد که به زودی خریداری و آماده خدمت به مراجعه کنندگان شود.

محمودیان تاکید کرد: این مراکز در زمینه پیشگیری از دیابت فعالیت دارند.

خدمات درمان بیمه تامین اجتماعی به روایت آمار

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۱۵هزار و ۴۷۹ بیمار در یک سال گذشته در مراکز ملکی این استان از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شدند.

یونس محمودیان افزود: این بیماران در بیمارستان ۶۶ تختخوابی شهدای گمنام باسوج،پلی کلینیک تخصصی شهر دوگنبدان و درمانگاه تخصصی دهدشت از خدمات ویزیت سرپایی و دارویی رایگان استفاده کردند.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در این مدت هفت هزار و ۳۵۱ بیمار در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی استان بستری، پنج هزار و ۲۵۵ عمل جراحی به صورت رایگان در این مراکز انجام گرفت.

محمودیان تصریح کرد: همچنین یک سال گذشته یکهزار و ۱۳۱ زایمان به صورت طبیعی و سزارین در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان به صورت رایگان انجام گرفت.

وی بیان کرد: در این مدت پزشکان،یک میلون و ۳۵ هزار و ۷۵۱ نسخه در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان برای درمان بیماران نوشتند.

وی عنوان کرد: به غیر از مراکز ملکی ۵۳۲ مرکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد هستند.

محمودیان تاکید کرد:هم اکنون ۱۷۲ پزشک عمومی،۱۱۴ مرکز داروخانه، ۱۲۹ مرکز پاراکلینیکی مانند رادیولوژی و آزمایشگاه و ۶۶ درمانگاه خصوصی و دولتی، ۹بیمارستان طرف قرارداد تامین اجتماعی استان هستند.

محمودیان عنوان کرد: در زمان حاضر ۴۴.۵رصد از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۳۰ هزار نفر در شهرستان بویراحمد،۱۰۰ هزار نفر در شهرستان گچساران و ۵۲ هزار نفر در شهرستان های چهارگانه کهگیلویه زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha