۲ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85545528
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به خواف تخصیص یافت

خواف- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواف گفت: ۵۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای امسال تاکنون به این شهرستان تخصیص یافت.

عبدالله عرب نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات مشاغل خانگی خواف بعد از تشکیل پرونده به متقاضیان دارای شرایط پرداخت می شود.

وی ادامه داد: میزان اعتبار مشاغل خانگی شهرستان خواف طی سال گذشته نیز در ابتدا ۵۳ میلیارد ریال بود که در نهایت به ۵۴ میلیارد ریال افزایش یافت.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواف گفت: ۵۹ پرونده برای بهره گیری از تسهیلات مشاغل خانگی این شهرستان طی سال گذشته تشکیل و صد در صد اعتبارات آن جذب شد.

عرب نژاد میزان تعهد اشتغال شهرستان خواف در بخشهای مختلف طی سال جاری را هزار و ۷۹۲ نفر ذکر کرد.

وی افزود: تعهد اشتغال سال گذشته شهرستان خواف هزار و ۶۸۷ نفر بود که در نهایت ۲ هزار و ۶ نفر و ۱۱۸ درصد بیشتر از تعهد محقق شد.

حل و فصل ۱۶۹ پرونده اختلافهای کارگری در خواف

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواف گفت:‌ در راستای ایجاد آرامش در محیط کار و تولید، ۱۶۹ پرونده اختلاف‌های کارگری طی یک سال گذشته در این شهرستان رسیدگی و حل و فصل شد.

عرب نژاد افزود: ۲۲۸ پرونده مشاغل سخت و زیان آور هم طی یک سال اخیر در شهرستان خواف تشکیل شد و ۸۲ کارگر از بیمه بیکاری برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: برای صیانت از محیط‌های کار و تولید هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی طی یک سال گذشته از واحدهای تولیدی شهرستان خواف انجام شد و ۱۰ هزار نفر از کارگران و دست اندرکاران این واحدها آموزشهای ایمنی و بهداشت محیط کار را فرا گرفتند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواف با اشاره به فعالیت افزون بر ۱۷۰ شرکت تعاونی در بخشهای مختلف تولیدی و خدماتی در خواف گفت: شرکت تعاونی توسعه و عمران این شهرستان در ۲ سال گذشته تشکیل و هم اکنون با هفت هزار نفر عضو نقش مهمی در جلب مشارکت مردم در فرایند توسعه و عمران منطقه دارد.

مرکز شهرستان ۱۷۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha