۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85545605
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه آمریکایی: کناره گیری بایدن موجب افت ارزش برخی سهام بورس می شود

تهران – ایرنا - تارنمای شبکه اقتصادی سی ان بی سی امروز پیش بینی کرد که پس از کناره گیری جو بایدن از نامزدی حزب دموکرات و حمایت وی از معاونش، کامالا هریس، معاملات سهام هایی که با پیش بینی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رونق گرفته بودند، فروکش کند.

به گزارش ایرنا، سی ان بی سی نوشت که در روزهای اخیر معاملات برخی از سهام ها در بورس های جهانی، با پیش بینی پیروزی رئیس جمهوری پیشین آمریکا و بهبود شرایط اقتصادی رونق گرفته بود.

وال استریت، پیروزی ترامپ را به دلیل تاکید وی بر کاهش مالیات ها و حذف مقررات دست و پاگیر اتفاق خوبی قلمداد می کند. در مقابل، معامله ‌گران پیش ‌بینی می کنند که سهام شرکت های فعال در صنایع "انرژی سبز" از افزایش تعرفه ‌های پیشنهادی ترامپ متضرر خواهند شد.

در معاملات صبح امروز بازارهای آسیا، کناره گیری بایدن موجب شد تا شاخص ها افت کرده و برخی از سهام ها نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته پیش با افت قیمت روبرو شوند.

به نوشته این شبکه اقتصادی، تا ۲۸ مرداد و برگزاری همایش ملی دموکرات ها، هریس معاون خود را برگزیده و پس از پذیرش نامزدی حزب، در نظرسنجی ها از ترامپ پیشی خواهد گرفت.

دیشب (۳۱ تیر) جو بایدن، چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا، پس از گذشت چند هفته از مناظره پرانتقادی که موجب شورش علیه او در حزب دموکرات شد، سرانجام تسلیم فشارها شده و ضمن حمایت از جایگزینی معاونش، از انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ آبان آمریکا کنار کشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha