بهره مندی شمال شرق پایتخت از ۱۹ پد بالگرد

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۴ از آمادگی و بهسازی پدهای بالگرد در سطح این منطقه خبر داد و گفت: وجود ۱۹ پد بالگرد در سطح منطقه یکی از الزامات برای مواقع بحرانی و ضروری است و به این مهم توجه خاص شده است.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، علی اصغر کمالی زاده روز دوشنبه با اشاره به آمادگی و بهسازی پدهای بالگرد در سطح منطقه ۴ پایتخت، اظهار کرد: باعنایت به گسترش خدمات اورژانس هوایی از لحاظ کمی و کیفی و تنوع خدمات در سال‌های اخیر و بنا بر سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اورژانس کشور خدمات اورژانس هوایی به شدت حال فراگیری و توسعه است و یکی از استراتژی‌های نظام سلامت به شمار می‌رود.

شهردار منطقه ۴ تهران افزود: در این راستا تعداد زیادی ماموریت ثانویه (انتقال بیمار از یک مرکز درمانی به مرکز درمانی دیگر) و تعداد قابل توجهی ماموریت ویژه (انتقال عضو پیوندی، کمک رسانی در حوادث طبیعی (سیل و زلزله)، انتقال خون، شناسایی منطقه حادثه جهت امدادرسانی) را نیز انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: با توجه به این حجم ماموریت و افزایش این ماموریت‌ها در آینده نزدیک نیاز به ساخت محل ایمن جهت فرود (landing) و خروج (take off) بالگرد در مکان‌های مخصوص و بیمارستان‌ها شدیدا مورد نیاز است.

کمالی زاده تاکید کرد: با توجه به این مهم و در این راستا ستاد مدیریت بحران منطقه با همکاری معاونت خدمات شهری و محیط زیست به احداث و بهسازی ۲ پد بالگرد در سطح منطقه اقدام کرد.

وی یادآور شد: به منظور رعایت استانداردهای لازم، ۱۹ پد بالگرد در سطح منطقه با حضور مدیریت اورژانس هوایی استان تهران مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha