۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85545735
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سومین دوره جشنواره ملی نی‌انبان در کیش کلید خورد

کیش- ایرنا- سرپرست مدیریت بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به استقبال کم نظیر از جشنواره نی‌انبان در این جزیره گفت: برگزاری سومین دوره از این جشنواره کلید خورد.

به گزارش ایرنا، ناصر قاسمی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه دبیرخانه سومین جشنوراه نی‌انبان کیش آغاز به کار کرد، افزود: با هدف پاسداشت موسیقی جنوب ایران، سومین دوره این جشنواره در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

به گفته وی پس از تشکیل دبیرخانه در نخستین اقدام، فعالیت گروه‌های مختلف موسیقی با محوریت ساز نی‌انبان در استان‌هایی همچون هرمزگان، خوزستان، بوشهر، فارس و کرمان رصد می‌شود.

سرپرست مدیریت بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه در دور سوم این جشنواره در تلاش برای برگزاری بین المللی آن هستیم، اظهار کرد: با تمرکز بر کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس، حداقل سه گروه خارجی نیز در این گردهمایی هنری خواهیم داشت.

وی یکی از اهداف اصلی جشنواره نی‌انبان را شناسایی استعدادهای جوان عنوان کرد و افزود: در این مرحله به بررسی فعالیت‌های نوازندگان این ساز به ویژه جوان‌ها خواهیم پرداخت تا فرصتی برای معرفی هنرمندانی ناشناخته باشد.

قاسمی‌نیا ادامه داد: تجلیل از مقام هنرمندان پیشکسوت ساز نی‌انبان کشور از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی همچنین ضمن قدردانی از همراهی بومیان کیش در برگزاری ادوار قبلی جشنواره اظهار کرد: به حتم در این دوره نیز از ظرفیت‌های بالای بومیان کیش بهره می‌گیریم تا هر چه بیشتر در مسیر معرفی توانمندی‌های موسیقی جنوب گام برداریم.

قاسمی نیا همچنین اعلام کرد که زمان دقیق برگزاری سومین دوره این جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha