پزشکیان رئیس‌جمهور همه مردم است نه ۱۶ میلیون/ویژگی‌های تیم اقتصادی دولت چهاردهم

تهران- ایرنا- دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خواستار حضور نیروهای کارآمد در دولت چهاردهم شد و گفت: آقای پزشکیان رئیس‌جمهور همه مردم ایران است و نه ۱۶ میلیونی که به او رأی داده‌اند.

اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر همکاری قوا گفت: رهبر انقلاب بحث نهایی و اصلی را در ارتباط با دولت چهاردهم بیان فرمودند و ۱۲ شاخص را برای تشکیل کابینه کارآمد و انقلابی با تحلیل اینکه موفقیت آقای پزشکیان پیروزی همه ما است برشمردند.

وی افزود: این موضوعی نیست که ما تنها بگوییم رئیس جمهور رأی آورده است، زیرا رئیس‌جمهور رای اکثریت را کسب کرده و با تنفیذ ولی فقیه هم مشروعیت شرعی پیدا می‌کند، مراسم قانونی هم در خانه ملت برگزار می شود بنابراین او رئیس جمهور همه کشور است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه وقتی کسی در مسئولیتی قرار می‌گیرد وظایف جدیدی برای او به‌وجود می‌آید و آقای پزشکیان رئیس جمهور کل ملت ایران است، بیان کرد: او ۱۶.۵ میلیون و رقیبش هم ۱۳.۵ میلیون رای آورده است بنابراین آقای پزشکیان هم رئیس جمهور آن ۱۶.۵ میلیون، هم رئیس جمهور ۱۳.۵ میلیون و هم رئیس جمهور کسانی است که در انتخابات شرکت نکردند و رای ندادند است.

بادامچیان گفت: حال اگر رئیس جمهور بخواهد این مجموعه را اداره کند و به وظایف و امانت الهی که بر عهده‌اش است عمل کند نیاز به برنامه‌ریزی و تدبیر دارد و ۱۲ شاخصی را هم که ولی امر در این ارتباط مشخص کرده‌اند، موارد بسیار مهمی است. این موارد به این دلیل نیست که چه کسی بیاید و چه کسی برود. مهم این است مسائلی که رهبر معظم بیان فرموده‌اند برای موفقیت آقای پزشکیان و دولت چهاردهم است، زیرا هر اندازه که ایشان در کارها موفق باشند به نفع کشور و ملت است.

پزشکیان وارث تجربیات دولت‌های گذشته است

وی با بیان اینکه آقای پزشکیان وارث تجربیات دولت‌های گذشته است، افزود: مردم‌سالاری در ایران برترین نوع دموکراسی را ـ در صورتی که مردم‌سالاری را به مفهوم حکومت مردم بر مردم بدانیم ـ ایجاد کرده چرا که خود مردم رای داده‌اند. آقای پزشکیان بعد از این همه تجربیات، رئیس جمهور شده بنابراین باید از تجربیات همه نیروهایی که در دولت‌های گذشته شایستگی‌های خود را نشان داده‌اند، استفاده کند. برخی دولت‌ها، افراد همراه، وزرا و معاونین‌شان را از جناح‌های خودشان انتخاب کرده‌اند اما در عین حال در میان همه آنها افراد لایقی هم هستند و آقای پزشکیان می‌تواند از میان این افراد تیم خود را انتخاب کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: آقای پزشکیان از احزاب و گروه‌ها خواسته‌اند که افرادشان را معرفی کنند و البته برخی در این ارتباط افرادی را معرفی کرده‌اند. او از موتلفه هم خواسته‌ که افرادی را معرفی کند، اما ما گفتیم که ابتدا باید سیاست‌های آقای رئیس‌جمهور منتخب در دیداری که دبیرکل حزب با او دارد مشخص شود و سپس ما بتوانیم در این زمینه افرادمان را معرفی کنیم.

پزشکیان رئیس‌جمهور همه مردم است نه ۱۶ میلیون/ویژگی‌های تیم اقتصادی دولت چهاردهم

بادامچیان گفت: به عنوان مثال اگر سیاست دولت آقای پزشکیان اینگونه باشد که فقط از اصلاح‌طلبان استفاده کند، در این صورت ما در موتلفه اصلاح‌طلب نداریم. ما در موتلفه کسانی را که با چارچوب قانون اساسی و فارق از اصلاح‌طلب و اصولگرا هستند را داریم، بنابراین ابتدا باید با سیاست‌های آقای پزشکیان آشنا شویم و طبیعتا با انتخاب از میان افرادی که به او معرفی شده‌اند و یا معرفی خواهند شد؛ می‌تواند دولت موفقی را شکل بدهد.

کابینه دولت چهاردهم باید متشکل از افراد مسلط و کارآمد باشد

وی درباره الزامات و ویژگی‌های اعضای کابینه چهاردهم؛ اظهار کرد: ولی امر ۱۲ شاخص برای انتخاب وزرا، معاونین و همکاران آقای پزشکیان در دولت مشخص فرمودند و قانون اساسی هم دارای یکسری شاخص‌ها است. آنچه مهم است اینکه ترکیب دولت جدید باید متشکل از افراد کارآمدی باشند که بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اعضای کابینه چهاردهم باید افراد مسلطی باشند، افزود: برخی افراد عنوان تحصیلات عالیه را هم دارند، اما به امری که مسئول آن هستند ورود نکره‌اند! به عنوان مثال وزیر صمت حتما باید بدنه بازار اسلامی، صنعت، کشاورزی و خدمات را بشناسد و علاوه بر علوم اقتصاد دانشگاهی به علم اقتصاد اسلامی هم آگاهی کافی داشته باشد.

بادامچیان با بیان اینکه کسی که اقتصاد اسلامی را نشناسد تحلیل وی، به سمت اقتصاد سرمایه‌داری می ورد که از همان آغاز دوران ورود استعمار به کشور هم برای ایران و اقتصاد ایران کارآمد نبوده و در حال حاضر هم کارآمد نیست، افزود: زیرا عقیده، فرهنگ، ملت و دین ما با اقتصاد سرمایه‌داری همراه نیست و یا تحلیل وی اقتصاد سوسیالیستی است که با مخلوط کردن برخی مسائل ایران از آنها الهام گرفته‌اند که باز هم در ایران جواب نخواهد داد.

وی تاکید کرد: کسی که می‌خواهد وزیر صمت شود باید بدنه اقتصاد مردمی، تعاونی و دولتی ما او را باور داشته باشد تا وی را در ماموریتی که برعهده می‌گیرد همراهی کنند، ضمن آنکه او هم باید با آنها مرتبط باشد تا بتواند با آنان کار کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: بنابراین اگر گزینه‌ای را به صرف داشتن تحصیلات اقتصاد دانشگاهی در سمت وزیر صمت قرار دهند (منصوب کنند) که به مسائل اقتصادی آگاهی ندارد، نمی‌تواند فرد موفقی باشد. وزیری که می‌خواهد مشکلات اقتصادی کشور را حل کند باید بداند که مسائل با ذهنیتی که اکنون وجود دارد حل نخواهد شد؛ اینگونه نیست که فکر کنیم با بورس و فعال شدن آن، اقتصاد کشور حل می‌شود.

بورس بخشی از اقتصاد است که باید در آن تحول ایجاد شود

بادامچیان اظهار کرد: البته بورس بخشی از اقتصاد است که باید تحول در آن پدید آید، اما کل کسانی که با بورس سر و کار دارند تعدادشان کمتر از ۵ میلیون نفر است، در حالی که کل جمعیت کشور ۸۶- ۸۷ میلیون نفر است از این رو باید بدانند که مسائل اقتصادی این حجم از جمعیت کشور ـ به اضافه میهمانانی که در کشور داریم ـ را چگونه باید حل کنند.

وی با بیان اینکه بحث‌هایی که در مورد معیشت، درآمد مردم و تورم و گرانی می‌کنند، اکثراً داده‌هایی است که در درس‌ها و یا تحلیل‌ها وجود دارد، افزود: همه، این سال‌ها نتوانستند درآمد مردم را با هزینه‌ها برابر کنند در حالی که واقعیت این است که لازمه معیشت مردم، ثبات هزینه‌ است. بعد از اینکه این موضوع مشخص شد می‌توان درآمد و افزایش درآمد را طراحی کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: در غیر این صورت با توجه به تورم و گرانی‌های مکرر روزمره، اگر ۳۵ درصد هم حقوق کارگر را افزایش دهند آیا مشکلات این قشر حل می‌شود؟ البته افزایش حقوق لازم است و حقوق کارگر باید با هزینه‌ها برابر باشد، اما راهکار علمی و سیاستگذاری صحیح مسئله ثبات هزینه‌های جاری کشور و قیمت‌ها و تلاش برای افزایش درآمد مردم است.

بادامچیان تصریح کرد: انجام چنین کاری نیازمند یک فرد پخته و قوی است که به همه این مسائل آگاهی داشته و کارآمد و مورد اعتماد هم باشد تا بتواند با همراهی و همکاری همه مردم مشکلات را حل کند.

وی با بیان اینکه بنابراین وزرا و معاونین باید از افرادی باشند که بتوانند اینگونه مسائل را حل کنند، گفت: نیازی نیست که اگر کسی دارای مذهب شیعه، سنی یا مذهب دیگری است بگویند به او امتیاز می‌دهیم. زمانی که شما می‌خواهید نزد یک پزشک بروید اگر پزشک غیرمسلمان، لایق‌تر و قوی‌تر بود حتما به سراغ او می‌روید و این موضوع کاملا روشن است، بنابراین طرح اینگونه بحث‌ها که چه کسی چقدر امتیاز و قومیت دارد برای دولت کارآمد نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha