پیغام رئیس سازمان لیگ کشتی به تیم‌های لیگ برتری: با المپیکی‌ها مذاکره نکنید!

تهران- ایرنا- رئیس سازمان لیگ کشتی، گفت: تیم های حاضر در لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور،‌ از مذاکره با ملی پوشان المپیکی برای جذب آن‌ها خودداری کنند.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، حمید یاری رئیس سازمان لیگ کشتی با تأکید بر تمرکز ۱۱ ملی پوش آزاد و فرنگی کار کشتی اعزامی به المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تصریح کرد: تیم‌های حاضر در لیگ برتر کشتی،‌ از مذاکره با این نفرات تا پایان بازی‌های المپیک خودداری کنند، تا نمایندگان کشورمان بتوانند تمرینات خود را در مدت کوتاه باقی مانده تا آغاز المپیک، بدون مشکلی پشت سر بگذارند.

یاری با اشاره به قرعه کشی لیگ برتر کشتی باشگاه های کشور در روز ۱۰ مردادماه، اظهار داشت: خوشبختانه امسال تیم ها با بودجه و شرایط مالی بهتری نسبت به سال‌های گذشته در لیگ حضور یافته‌اند و افزایش قرارداد کشتی‌گیران در این مسابقات قابل توجه بوده است.

وی افزود: البته سطح کیفی کشتی‌گیران کشورمان نیز در چند سال گذشته بسیار بهتر شده و شاهد حضور عنوان‌داران جهان و المپیک در لیگ برتر کشتی بوده‌ایم.

رئیس سازمان لیگ کشتی در مورد تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر، تصریح کرد: تاکنون حضور ۶ تیم در لیگ برتر کشتی آزاد و ۶ تیم در لیگ برتر کشتی فرنگی قطعی شده است.

وی در ادامه با اشاره به تأکید فدراسیون کشتی بر کیفی بودن رقابت‌های لیگ،‌ گفت: البته تیم‌های متقاضی دیگری برای حضور در این رقابت‌ها هستند که اگر شرایط حضور در لیگ برتر را داشته باشند و ورودیه پرداخت کنند، می توانند در مسابقات حضور داشته باشند.

یاری بیان داشت: تمام تلاش خود را کرده‌ایم، طوری برنامه‌ریزی کنیم که رقابت‌های لیگ موجب تضعیف برنامه‌های تیم‌های ملی نشود. تاکید فدراسیون بر برگزاری این رقابت‌ها به جهت تامین منافع مادی برای کشتی‌گیران و مربیان است. در گذشته ثابت شد که از دل رقابت‌های لیگ، پدیده‌های خوبی به کشتی کشور معرفی شده‌اند.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به نحوه تدوین آئین‌نامه این رقابت‌ها، گفت: برای ما مهم است که رقابت‌ها از تک قطبی یا دو قطبی خارج شود و قهرمان مسابقات از پیش تعیین شده نباشد. به همین منظور، برای جذب ملی‌پوشان و کشتی‌گیران خارجی، سهمیه گذاشته‌ایم.

وی در مورد قراردادها، گفت: قراردادها به صورت سیستمی ثبت می‌شود و برای ما مهم است که هم باشگاه و هم کشتی‌گیر به تعهدات خود عمل کنند. به همین منظور قراردادها به صورت رسمی ثبت شده و دو طرف حق پیگیری قانونی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha