"ارجنا" در شهرکرد رونمایی شد

۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۰۰
کد خبر: 85546013
"ارجنا" در شهرکرد رونمایی شد

شهرکرد- ایرنا- مستند "ارجنا " با رویکرد حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست تهیه شده در حوزه هنری چهارمحال و بختیاری دوشنبه شب رونمایی شد.

به گزارش دریافتی شامگاه دوشنبه ایرنا، رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در این زمینه توضیح داد: مستند "ارجنا" به نویسندگی و کارگردانی عباس رفیعی مرغملکی تولید حوزه هنری تلاش یک فرد علاقه‌مند به منابع طبیعی را روایت می کند.

احسان قائدی افزود: ارجنا مستندی با موضوع محیط‌زیست و منابع طبیعی است که با تکیه بر توجه به احیای جنگل و حفظ محیط زیست تولید شد.

وی ادامه داد: این اثر زندگی مردی ۸۴ ساله در مناطق چهارمحال و بختیاری را به تصویر می‌کشد که نذر کرده برای رضای خدا و حفظ و نگهداری از خطراتی مثل آتش‌سوزی از گونه‌های جنگلی در زیست‌بوم خود از مراتع و جنگل‌ها و گونه‌های مختلف گیاهی نگهداری کند.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نام این اثر با عنوان ارجنا برگرفته از درخت ارجن (بادام وحشی) است که گونه‌ای کم نظیر از درختان استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

قائدی افزود: رفیعی مرغملکی از مستندسازان جوان استان، نویسنده و کارگردان این اثر به شمار می رود؛ محمد قلی‌پور دشتکی فیلمبردار، احسان عبدالله‌زاده صدابردار، هادی اسپنانی تدوینگر، حمیدرضا فطوره‌چیان و برنا جمشیدی اصلاح‌ رنگ و نور، سعید بهرامی صداگذار، شبنم غلامی دستیار گارگردان و برنامه‌ریز و خدیجه ملک‌پور دهکردی مدیر تولید این اثر نمایشی هستند.

وی یادآور شد: همچنین محسن آذرمهر عکاس و پدارم فرخ‌نیا طراح پوستر از دیگر عوامل این مستند هستند.

به گزارش ایرنا، در استان چهارمحال‌ و بختیاری ۱۸۱ هکتار جنگل ارجن به صورت ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

این مستند در طول فصول های مختلف در روستای ارجنک شهرستان شهرکرد ساخته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha