رییس کمیسیون فرهنگی: پیشنهاد ۷ ساله شدن دوره ششم شورای شهر هنوز به مجلس نیامده است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد هفت ساله شدن عمر شورای شهر هنوز از سوی هیچ مرجعی به مجلس ارائه نشده و مطرح شدن آن در حد حرف است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش در جلسه‌ای از شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران رییس شورا از ارسال طرحی از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی برای افزایش زمان شورای ششم از چهار به هفت سال خبر داده و گفته بود که این موضوع درخواست شوراهای سراسر کشور است و قرار است و در صورت تایید مجلس؛ شورای ششم در سراسر کشور، هفت ساله خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی در پیگیری این موضوع روز سه‌شنبه در گفت وگویی با خبرنگار ایرنا افزود: ابتدا باید این طرح به مجلس بیاید تا بتوانیم راجع به خوب و بد بودن آن را نظر بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت ارجاع به مجلس، نظرتان راجع به طرح مذکور چیست؟ اظهار کرد: به نظرم خوب است اما باید همه جوانب آن را در نظر گرفت و بررسی کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین درباره عملکرد سه ساله مدیریت شهری افزود: فکر نمی‌کردم تا این اندازه شهرداری تهران در مدیریت شهر تهران موفق بوده، کارهای خوبی به انجام رسیده و برخی از پروژه‌های نیمه تمام در حال اتمام است.

وی با بیان اینکه روز گذشته به همراه نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از طرح‌های عمرانی پایتخت و اینکه نخستین باری است که به عنوان مجمع نمایندگان مردم تهران از پروژه‌های شهری بازدید می‌کنیم، تاکید کرد: آمدیم ببیبنیم شهرداری در این سه سال چه کرده و در این بازدید گزارش مبسوطی از وضعیت پروژه‌های نیمه تمام، بدهی‌های شهرداری و درآمدهای شهرداری پایتخت کسب کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی تاکید کرد: کارهای خوبی در پایتخت برای خدمات رسانی به مردم انجام شده که در مقایسه به دوره‌های گذشته قابل توجه است ولی معتقدیم شهرداری تهران بدلیل ضعف رسانه‌ای نتوانسته انطور که باید، این اقدامات را به اطلاع مردم برساند.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در ۲۴۸ جلسه شورا اظهار کرده بود که شورای دوره آینده طبق مصوبه مجلس ۳ ساله است اما اعضای شوراهای کشور تلاش می‌کنند و با ما تماس گرفتند تا این سه سال به دوره کنونی اضافه شود چرا که طبق قانون نمی‌توان دوره را کمتر از ۴ سال کرد، اما شوراهای شهر می‌توانند بیش از ۴ سال فعالیت کنند، این موضوع را می‌توان از طریق شورای عالی استان‌ها پیگیری کرده و پیشنهادی را به مجلس ارائه کرد تا خارج از نوبت مصوبه این طرح اخذ شود، البته که نظر مجلس در این خصوص نهایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha