۲ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85546190
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیماری تب مالت در کاشان مشاهده نشده است

۲ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۶
کد خبر: 85546190
بیماری تب مالت در کاشان مشاهده نشده است

کاشان - ایرنا - رییس دامپزشکی کاشان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در سال جدید، تب مالت در دام‌های سبک و سنگین شهرستان مشاهده نشده است.

دکتر سیامک رضوان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیماری تب مالت ( بروسلوز) که از بیماری‌های شایع و مشترک بین انسان و دام می باشد، چنانچه در دام‌های شهرستان مشاهده شود، موارد مثبت تب مالت از چرخه تولید حذف خواهند شد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته جمعیت بره، بزغاله، گاو و گوساله در شهرستان علیه بیماری تب مالت، مایه کوبی شدند که روند واکسیناسیون در سال جدید نیز ادامه دارد.

رئیس دامپزشکی کاشان در ادامه با اشاره به اینکه بیماری هاری نیز از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان محسوب می‌شود ادامه داد: علایم این بیماری در دام ها می‌تواند به صورت خشمگین و یا خاموش بروز نماید که ترس از نور و آب جزو علامت‌های بالینی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم واکسیناسیون سگ‌ها علیه هاری گفت: واکسسیناسیون سگ‌های نگهبان و گله توسط شبکه دامپزشکی انجام می‌شود.

رضوان با اشاره به اینکه بر اساس نمونه برداری های انجام شده موارد مثبت هاری در شهرستان نداشتیم یادآور شد: سال گذشته تعداد ۷۲۱ قلاده سگ صاحبدار در شهرستان واکسیناسیون شد و امسال هم تعداد ۲۹۶ قلاده سگ صاحبدار واکسیناسیون شده و تاکنون موارد مثبت هاری نیز گزارش نشده است.

وی یکی دیگر از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان را تب کریمه کنگو عنوان کرد و گفت: برای کنترل و پیشگیری از این بیماری در سه ماه اول امسال ۱۱ هزار و ۲۵۰ راس گوسفند و بز و ۸۰۰ راس گاو سم پاشی شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha