مناقشه ۲ دستگاه خراسان‌شمالی بر سر ساختمان مدرسه
عکس تزیینی است

بجنورد-ایرنا- واگذاری یک فضای آموزشی برای آغاز فعالیت فرماندهی انتظامی شهرستان بام و صفی آباد در حالی از طرف آموزش و پرورش خراسان شمالی غیرمجاز خوانده شد که فرمانداری آن شهرستان مدعی است این واگذاری بدون هماهنگی نبوده است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندهی انتظامی شهرستان تازه تاسیس بام و صفی آباد اخیرا در آیینی افتتاح و این فرماندهی در مدرسه ای در شهر صفی آباد مستقر شد.

این مکان که آموزشگاه پسرانه شهید مختاری در آن دایر است در نوبت صبح در اختیار دانش آموزان دوره ابتدایی و در نوبت عصر در اختیار دارالقرآن قرار می گیرد.

آموزش و پرورش مدعی است که این واگذاری بدون موافقت و هماهنگی با این اداره کل انجام شده است اما فرمانداری شهرستان تازه تاسیس بام و صفی آباد اعلام کرده است که موضوع واگذاری این مدرسه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان مصوب و از این رو کار غیرمجاز و یا بدون هماهنگی انجام نشده است.

گلایه آموزش و پروش

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در این باره گفت: واگذاری مدرسه برای آغاز به کار فرماندهی انتظامی شهرستان بام و صفی آباد بدون موافقت و به صورت غیرمجاز انجام شده و در این باره موافقت آموزش و پرورش جلب نشده است.

ابوالقاسم اکبری اظهار کرد: فرماندار شهرستان با مراجعه به مدرسه و صرفا با استفاده از جایگاه خود، کلید مدرسه را از مدیر گرفته و مکان را به نیروی انتظامی واگذار کرده است، این در حالی است که واگذاری مکان باید با طی شدن روند اداری و با تشریفات باشد نه با اعمال زور.

وی خاطرنشان کرد: موضوع واگذاری مدرسه به نیروی انتظامی بام و صفی آباد، مربوط به حدود سه ماه گذشته است و در این مدت آموزش و پرورش اعلام کرده است که به این مکان برای آموزش دانش آموزان نیاز دارد و مخالف واگذاری این فضای آموزشی است.

وی افزود: واگذاری مدرسه آن هم بدون موافقت آموزش و پرورش، خارج از تشریفات قانونی تخلف است، اکنون وضعیت تامین فضای آموزشی برای ۱۲۰ دانش آموز این مدرسه در مهرماه بلاتکلیف است از این رو به جد پیگیر موضوع از استانداری و سایر مراجع نظارتی هستم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: این موضوع از طریق دستگاه قضا در حال پیگیری است، با بازرس کل استان هم مکاتبه کردیم و ایشان در نامه به فرماندار شهرستان بام و صفی آباد خواستار توقف واگذاری مدرسه شد اما واگذاری اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه واگذاری مدرسه در شورایی مصوب شد که آن شورا وجاهت قانونی ندارد گفت: تجهیزات مدرسه و پرونده های دانش آموزان تا مدتی در فضای باز قرار داده شده بود، اکنون هم این تجهیزات در یکی از حمام های شهر صفی آباد نگهداری می شود.

اکبری با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان بام و صفی آباد گفت: ۶۹ مدرسه در این شهرستان دایر است که ۱۶ مدرسه فرسوده و نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

فرماندار صفی آباد: موافقت اخذ شد

فرماندار شهرستان بام و صفی آباد نیز در این باره گفت: واگذاری مدرسه ابتدایی شهید مختاری به نیروی انتظامی شهرستان در نشست شورای آموزش و پرورش مصوب شد و بر این اساس اقدامی غیرمجاز انجام نشده است.

ابراهیم محمدی اظهار کرد: واگذاری این فضای آموزشی به صورت موقت و استیجاری است و البته بر اساس اعلام آموزش و پرورش، مشکلی برای تامین مدرسه جایگزین برای دانش آموزان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در شهر صفی آباد مشکل کمبود فضای آموزشی وجود ندارد تصریح کرد: نگرانی برای تامین فضای آموزشی برای دانش آموزان این مدرسه در سال تحصیلی جدید وجود ندارد و تدابیر لازم در این باره اندیشه شده است.

به گزارش ایرنا سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۶۹ مدرسه شهرستان بام و صفی آباد زیر نظر ۴۲۰ نفر معلم تحصیل می کنند.

شهرستان بام و صفی آباد در ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر اسفراین قرار دارد.

شهرستان بام و صفی آباد زمستان ۴۰۱ با تصویب هیات دولت راه اندازی شد، این شهرستان تازه تاسیس به لحاظ زیرساختی ضعیف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha