۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85546320
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

فعالان حوزه پهپادهای غیرنظامی باید مجوز پرواز دریافت کنند

رشت - ایرنا - مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان گفت: فعالان حوزه پهپادهای غیرنظامی در استان باید گواهینامه و مجوز پرواز دریافت کنند.

حسین دشمیر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل و ابلاغ شورای امنیت ملی و مصوبه کمیسیون امنیتی نظارت بر ریزپرنده‌ها و تجهیزات پروازی، همه تجهیزات پروازی و ریزپرنده‌ها اعم از هلی شات‌ها و پهپادهای غیرنظامی تجاری، ورزشی و تفریحی درآسمان استان باید گواهینامه پرواز از سازمان هواپیمایی کشوری و مجوز از کمیسیون امنیتی استان را برای پرواز داشته باشند.

وی بیان کرد: بر اساس این مصوبه و دستورالعمل، پرواز ریزپرنده‌ها و تجهیزات پروازی در سطح استان‌ها بر اساس یک سری ضوابط و قوانین مشخص، دسته‌بندی شده و مسئولیت صدور پروانه فعالیت به سازمان هواپیمایی کشور داده شده‌است و در همین راستا شورای تامین استان مسئول صدور مجوز برای این تجهیزات است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی اضافه کرد: بر این اساس در استان‌ کمیته‌ای امنیتی در قالب کمیسیون ذیل شورای تامین با حضور دستگاه‌های نظارتی اعم از سازمان اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و فرماندهی انتظامی، فرماندهی مرزبانی استان و اداره کل فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت و هیات ورزش‌های هوایی استان زیر نظر اداره کل امنیتی، انتظامی و تشکیل شده و دبیرخانه مرکزی آن در این اداره کل مستقر است.

وی اظهار کرد: بر این اساس همه شرکت‌ها اعم از خصوصی و غیرخصوصی، ادارات، ارگان‌ها و نهادها موظفند برای استفاده از تجهیزات پروازی از طریق شرکت‌های دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشور که تاییدیه شورای تامین استان راهم اخذ کرده‌اند، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ شرکت شامل «سیمرغ سپهر کاسپین» و «اطلس پایش گیل» در گیلان از سال گذشته مجوز لازم را از سازمان هواپیمایی دریافت کرده و از شورای تامین استان تاییدیه دارند، افزود: فعالیت سیمرغ سپهر کاسپین در حوزه تصویربرداری، فیلمبرداری، پایش و آموزش و صدور گواهینامه پرواز و همچنین شرکت اطلس پایش گیل نیز در بخش نقشه‌برداری و فتوگرامتری، محلول پاشی و سم پاشی اراضی کشاورزی و باغات استان فعالیت می کند.

مدیرکل امنیتی، انتظامی و اتباع خارجی استانداری گیلان بیان کرد: فعالان حوزه پهپادهای غیرنظامی در گیلان برای دریافت گواهینامه و مجوز پرواز و فعالیت در این حوزه به این ۲ شرکت‌ در شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: بر این اساس اتحادیه ها و صاحبان مشاغل و حِرف که قصد برخورداری از تجهیزات پروازی را دارند برای برگزاری مراسم‌ها و جشن‌ها در تالارهای پذیرایی علاوه بر دریافت مجوز از اداره اماکن انتظامی باید از اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان نیز مجوز پرواز دریافت کنند.

دشمیر افزود: این کمیسیون فارغ از اهمیت موضوع و ابعاد امنیتی آن هرگونه همکاری و تعامل سازنده اعضا را با علاقمندان در این حوزه دارای اولویت دانسته و از طریق فرمانداری‌های سراسر گیلان نسبت به اطلاع رسانی به صاحبان مشاغل، تالارهای عروسی، باغ‌ها و رستوران هایی که در سطح استان از این وسایل برخوردارند، اقدام کرده‌است.

وی ابراز امیدواری کرد: این همگرایی و تعامل جامعه هدف به بالابردن سطح کیفی امنیت در آسمان گیلان و هدایت و مدیریت این صنعت و تکنولوژی عصر حاضر کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha