صدور مجوز تاسیس داروخانه هلال احمر کرمانشاه پس از ۲۸ سال

کرمانشاه - ایرنا - در حالی که استان کرمانشاه تنها مرکز استان در کشور است که داروخانه هلال احمر ندارد و پیگیری‌های ۲۸ ساله مسوولان این جمعیت نیز برای تاسیس این داروخانه تاکنون به نتیجه نرسیده است با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه این گره کور بالاخره باز و مجوز تاسیس داروخانه هلال احمر برای این استان مرزی کشور از سوی شخص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد.

به گزارش ایرنا، مجوز این داروخانه باید از سوی سازمان غذا و داروی کشور صادر می شد، اما مشخص نبود که این سازمان چرا با وجود موافقت ضمنی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تنها با صدور مجوز برای داروخانه هلال احمر کرمانشاه موافقت نمی کردند و این در حالی است که تمام مراکز استان‌های دیگر و حتی برخی شهرستان‌ها نیز داروخانه هلال احمر دارند.

دستور صدور مجوز برای احداث داروخانه هلال احمر در کرمانشاه که با تلاش استاندار کرمانشاه و از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حالی صادر شده است که سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی این استان اعلام کرده بود که در این زمینه قانون تغییر کرده و مجوز تاسیس این داروخانه دیگر به نهادهای حقوقی مانند هلال احمر داده نمی‌شود و تنها اشخاص حقیقی می‌توانند مجوز دریافت کنند.

بر همین اساس و پس از مکاتبات و پیگیری های استانداری کرمانشاه، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای تأسیس داروخانه هلال‌احمر کرمانشاه موافقت کرده و یک مهلت یک‌ هفته‌ای نیز برای صدور مجوز این داروخانه به معاونت غذا و داروی این وزارتخانه داد.

استاندار کرمانشاه روز سه‌شنبه در این زمینه به ایرنا گفت: موافقت وزیر بهداشت پس از ارسال چند درخواست مکتوب و چندین پیگیری در قالب جلسات و دیدارهای دوجانبه به نتیجه رسیده است.

محمدطیب صحرایی افزود: با تاسیس داروخانه هلال‌احمر در استان این داروخانه قادر خواهد بود داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج به‌خصوص بیماران سرطانی را با قیمت پایین در اختیار افرادی که نیازمند قرار دهد و از سوی دیگر امکان تهیه بسیاری از داروهای کمیاب نیز برای این داروخانه وجود دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون جمعیت هلال‌احمر مبالغی را به تأمین داروی برخی بیماران کمک می‌کند اما اگر داروخانه هلال‌احمر راه‌اندازی شود، این کمک‌ها بیشتر و مؤثرتر خواهد شد.

جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در حال حاضر تنها یک مرکز فوریت‌های دارویی برای برخی داروهای محدود دارد.

نبود داروخانه هلال احمر در استان کرمانشاه به یک چالش تبدیل شده بود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز در این زمینه گفت: نبود داروخانه هلال احمر در این استان به یک چالش بزرگ در حوزه درمان تبدیل شده بود که موجب سرگردانی بیماران و مراجعه آنها به سایر استانها شده بود.

محمدباقر محمدی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بشردوستانه جمعیت هلال احمر تهیه داروهای حیاتی و کمیاب برای بیماران نیازمند است افزود: در حال حاضر استان کرمانشاه تنها استانی در کشور محسوب می شود که فاقد داروخانه هلال احمر بوده و تلاش های فراوان این جمعیت برای دریافت مجوز تاسیس داروخانه تاکنون به جایی نرسیده است.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان در حال حاضر تنها دارای یک مرکز فوریت های دارویی بوده که به هیچ عنوان قادر به تامین نیازهای دارویی مردم به ویژه در بخش داروهای کمیاب نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ضمن گلایه از کارشکنی‌های صورت گرفته در خصوص راه‌اندازی این داروخانه در کرمانشاه در طی سال های گذشته افزود: هم اینک بسیاری از بیماران صعب العلاج و سرطانی برای تهیه داروهای خود با مشکل مواجه هستند و راه‌اندازی این داروخانه می‌تواند مشکل بسیاری از بیماران استان را حل کند.

محمدی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط استاندار کرمانشاه تاکید کرد: نبود داروخانه هلال احمر در کرمانشاه تاکنون ظلم بزرگی به بیماران نیازمند و خانواده هایی بود که دغدغه سلامت داشته و مجبور بودند مسافت های بسیاری را برای تهیه دارو طی کنند.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته باوجود پیگیری های فراوان، مجوز داروخانه هلال احمر با مشکلاتی مواجه بود که این مهم با دستورات ویژه استاندار کرمانشاه، به نتیجه رسید افزود: با حل مشکل صدور مجوز برای داروخانه هلال احمر، این جمعیت همچنین به حمایت های شخص استاندار برای تامین داروهای کمیاب و خاص این داروخانه از طریق وزارت بهداشت نیز نیازمند است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و هم اکنون ۲۷۰ داروخانه در سطح استان کرمانشاه فعالیت می کنند که از این تعداد ۳۶ داروخانه شبانه روزی و مابقی بصورت روزانه فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha