۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85546621
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

رویکرد بهزیستی توانمندسازی مددجویان است

رشت - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی گفت: رویکرد دولت سیزدهم توانمند‍‌سازی مددجویان تحت پوشش و حمایت از اقشار آسیب پذیر بوده که برای تحقق این موضوع گام‌های موثری برداشته شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد قادری روز سه‌شنبه در دیدار با استاندار گیلان در رشت با بیان اینکه برنامه ظرفیت‌سازی اجتماعی در استان‌ها از اولویت‌های بهزیستی است اظهار کرد: در برنامه ظرفیت‌سازی اجتماعی نگاه حمایتی، پیشگیرانه و توانمندسازی مورد تاکیدست و هدف گره گشایی امور مربوط به جامعه هدف است.

وی با اشاره به خدمات بهزیستی در ایجاد اشتغال پایدار، حمایت زنان سرپرست خانوار و افزایش اعتبارات توانبخشی اضافه کرد: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم دسترسی توانخواهان به خدمات بهزیستی را آسان کرده‌است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت همراهی دستگاه‌های مختلف با این سازمان برای رسیدگی به امور توانخواهان ادامه داد: برنامه‌های بهزیستی با همکاری و هم افزایی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف اجرا می‌شود و از اینرو همراهی دستگاه‌ها اهمیت بسزایی دارد.

وی اظهار امیدواری کرد تا با همکاری و حمایت استاندار گیلان بتوان شاهد ارائه خدمات بهتر به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در این استان بود.

نگاه حمایتی به توانخواهان در دولت شهید جمهور نگاهی ویژه و خاص بود

رویکرد بهزیستی توانمندسازی مددجویان است

استاندار گیلان با اشاره به نگاه حمایتی دولت سیزدهم به جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی و ارائه خدمات ارزشمند به آنان گفت: نگاه حمایتی به توانخواهان بهزیستی برگرفته از سیره امیرالمومنین(ع) است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد و در دولت شهید آیت‌الله رئیسی به این موضوع توجه ویژه و خاصی شده‌است.

اسدالله عباسی در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: نگاه و مرور به کارنامه دولت سیزدهم بیانگر این است که به همه امور و زوایا اعم از زندگی، معیشت و خودکفایی محرومان توجه شده‌است.

وی با بیان اینکه بهزیستی با ایجاد اشتغال و خودکفایی در خودباوری مددجویان نقش موثری ایفا کرده‌است افزود: در بخش تامین مسکن، اشتغال معلولان، توانمندسازی، ازدواج و آموزش کارهایی ارزشمندی در دولت سیزدهم انجام شده‌است.

استاندار گیلان بیان کرد: دولت سیزدهم در بخش حمایت از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اعم از پرداخت مستمری، تسهیلات بلاعوض و کم بهره خدمات ارزشمندی انجام داده‌است.

وی اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه‌هایی که افراد دارای معلولیت و افراد تحت پوشش بهزیستی را به کار گیرند در اولویت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ هستند.

همچنین در این دیدار گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان بهزیستی در گیلان ارائه شد و مقرر شد تا برای حل مشکلات و معضلات مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان اقدامات موثرتری انجام شود.

۷۵ هزار نفر از خدمات بهزیستی گیلان بهره می‌برند؛ ۳۰ تیر تا پنج مردادماه با شعار «نهضت مردمی، خدمت حسینی» هفته بهزیستی نام گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha