تلاش دشمنان برای لغو میزبانی ایران از المپیاد فیزیک ناکام ماند

اصفهان-ایرنا- معاون استاندار اصفهان گفت: تلاش دشمنان برای لغو میزبانی ایران از المپیاد جهانی فیزیک ناکام ماند و این رویداد اکنون در اصفهان با حضور نمایندگان ۴۶ کشور جهان در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان نثاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دشمنان با تبلیغات منفی بدنبال گرفتن این میزبانی از ایران بودند، اما جایگاه کنونی جمهوری اسلامی در دنیا به گونه‌ای است که این پروژه آنها نیز شکست خورد.

وی افزود: در شرایطی که کشور پس از شهادت رییس جمهور با سرپرست اداره می‌شود و دولت آینده هنوز مستقر نشده، ایران یک المپیاد جهانی علمی برگزار می‌کند که این رخداد نشانه ثبات و آرامش کشورمان است.

جان نثاری خاطرنشان کرد: ایران مَهد برگزاری المپیادهای علمی جهان و پیشتاز حوزه علم و فناوری است که این ظرفیت، دستاورد مهم انقلاب اسلامی قلمداد می‌شود.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: در حساس‌ترین شرایطی که ممکن است برای یک کشور حادث شود، جمهوری اسلامی توانایی برگزاری یک رویداد مهم علمی را دارد و ما به این توانمندی افتخار می‌کنیم.

جان‌نثاری از برگزاری المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان ابراز خرسندی کرد و افزود: میزبانی از این رقابت جهانی فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌ها، آثار تاریخی و استعدادهای علمی اصفهان است.

معاون استاندار اصفهان گفت: لازم است رسانه‌های استانی، ملی و بین‌المللی برای پوشش و انعکاس تاثیرگذار اخبار المپیاد جهانی فیزیک اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایرنا، پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک، روز گذشته با حضور ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۶ کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

در ابتدای افتتاحیه این المپیاد، یاد شهید آیت‌الله ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران گرامی داشته شد و از تمبر یادبود المپیاد جهانی فیزیک با حضور وزیر آموزش و پرورش و پروفسور «راوات» رییس المپیاد جهانی فیزیک، رونمایی بعمل آمد.

پیشینه برگزاری المپیاد جهانی فیزیک به بیش از ۵۰ سال قبل باز می‌گردد که نخستین دوره آن در لهستان با حضور پنج تیم برگزار شد، تیم‌های ایرانی از ۳۶ سال پیش تاکنون در ادوار مخلف المپیاد حضور دارند و از بدو ورود نیز مدال‌های خوبی کسب کرده‌اند.

حاصل تلاش دانش آموزان کشورمان در المپیادهای جهانی فیزیک در چهار دهه اخیر کسب ۳۶ مدال طلا، ۶۸ مدال نقره و ۳۹ مدال برنز بوده است.

دانشگاه صنعتی اصفهان در سال ۱۳۸۶ نیز میزبان سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha