ایران در میزبانی از المپیاد جهانی فیزیک توانمند است

اصفهان-ایرنا- رییس المپیاد جهانی فیزیک گفت: ایران تجربه میزبانی این رویداد را در گذشته دارد، معتقدم که استاندارد برگزاری المپیاد امسال نیز به میزبانی این کشور از نظر آزمون های علمی و تدارکات عالی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، پروفسور راجیپ سینگ راوات روز دوشنبه در مراسم افتتاح پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: ایران المپیاد فیزیک سال ۲۰۰۷ را بخوبی برگزار کرد و با وجود کاهش تعداد کشورهای شرکت کننده نسبت به دوره قبلی، میزان آمادگی این کشور برای میزبانی همچنان به همان اندازه است.

راوات افزود: برگزاری المپیادهای جهانی بطور حضوری نه تنها بستری برای رقابت دانش‌آموزان جوان فراهم می‌کند، بلکه به آنها اجازه می‌دهد تا در این مدت روابط بسیار خوبی بین خود برقرار کنند.

وی ادامه داد: این رویداد همچنین زمینه ارتباط، ملاقات های منظم و همکاری اعضای هیات های علمی دانشگاه های مختلف جهان را فراهم می کند.

رییس المپیاد جهانی فیزیک گفت: شرکت کنندگان در المپیادها بطور معمول بهترین دانش آموزان کشور خود هستند و دانشگاه مکان مناسبی است که می تواند به آماده سازی مجموعه امتحانات مناسب برای این رویداد کمک کند، زیرا اساتید دانشگاه برای این منظور شایستگی بیشتری دارند.

راوات خاطرنشان کرد: این سومین سفر من به ایران است.

به گزارش ایرنا، پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک روز دوشنبه با حضور ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۶ کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

در ابتدای افتتاحیه این المپیاد یاد شهید آیت الله رییسی، رییس جمهور فقید ایران، گرامی داشته شد. همچنین از تمبر یادبود المپیاد جهانی فیزیک نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش و پروفسور راوات رییس المپیاد جهانی فیزیک رونمایی شد.

در پایان این مراسم، تیم های شرکت کننده در المپیاد رژه رفتند. حضور برخی از دانش آموزان نخبه جهان با لباس محلی کشور خود، قاب تاثیرگذار این مراسم بود.

المپیاد جهانی فیزیک با توجه به اهمیت روز اَفزون فیزیک در بیشتر زمینه‌های فناوری و آموزش عمومی جوانان و همچنین با هدف افزایش ارتباطات بین‌المللی هر سال در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود.

پیشینه برگزاری المپیاد جهانی فیزیک به بیش از ۵۰ سال قبل باز می‌گردد که نخستین دوره آن در لهستان با حضور پنج تیم برگزار شد، تیم‌های ایرانی از ۳۶ سال پیش در المپیاد حضور دارند و از بدو ورود، مدال‌های خوبی کسب کرده‌اند.

دانشگاه صنعتی اصفهان در سال ۱۳۸۶ میزبان سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha