خانواده زندانیان نیازمند حمایت آموزش‌های تربیتی و مهارتی هستند

تهان - ایرنا- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: خانواده‌های دارای زندانی که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند نیازمند توجه، حمایت آموزش‌های تربیتی و مهارتی هستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ انسیه خزعلی در نشستی با حضور نمایندگان سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و دبیر مرکز رصد و پایش و مدیریت آسیب های اجتماعی کلان شهر تهران ، جمعی از فعالین اجتماعی و خیرین کشور، اظهار داشت: خانواده های دارای زندانی و زنان دارای مشکل اخلاقی که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند نیازمند توجه، حمایت آموزش‌های تربیتی و مهارتی هستند.

وی گفت: فرزندان این خانواده ها بیشتر در معرض آسیب قرار دارند که باید نگاه و اهتمام ویژه‌ای برای اقدامات انجام شود.

خزعلی با اشاره به طرح زنان برای زنان، گسترش و ارتقای خدمات کیفی موثر و به هنگام به خانواده زنان زندانی، هماهنگی نیروهای مردمی جهت امداد رسانی به خصوص با رویکرد تربیتی در ارتباط با آسیب های مرتبط با خانواده زندانیان و زنان آسیب دیده در حاشیه شهرها را از اهداف مهم این طرح برشمرد.

وی بیان کرد: معاونت زنان و خانواده از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان زندان‌ها و شهرداری قصد دارد حمایت لازم و پشتیبانی مورد نظر را نسبت به گروه‌های مردم نهاد تامین کند.

به گزارش ایرنا، طرح زنان برای زنان در چارچوب جایگاه ستادی و فرابخشی معاونت و برمبنای رویکرد آسیب زدایی درچهارچوب برنامه ریزی، هماهنگی، سازماندهی، دیده بانی، پایش و ارزیابی برنامه ها و اقدامات حوزه زنان و خانواده تدوین شده است.

از اهدف این کارگروه گسترش و ارتقای کیفی خدمات موثر و به هنگام به خانواده زنان زندانی، هماهنگی نیروهای مردمی جهت امداد رسانی به خصوص با رویکرد تربیتی در ارتباط با آسیب‌های مرتبط خانواده‌های زندانیان و آسیب‌های زنانه حاشیه شهرها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha